Sådär! har ju tyvärr inte uppdaterat "bloggen" på länge då jag nästan hade glömt av att jag hade en haha
![smile](img/smilies/smile.png)
projektet har inte stått still utan det har hänt lite saker iallafall
![https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189814/189814-1ee6e49209733680e41dcf13899e4c7d.jpg]()
har fått fästena till stolarna helt klara så att dem e redo att åka i. Fick ju kapa dem modellanpassade fästena då sparco sprint L stolarna är lite bredare än andra stolar (en e ju fet så måste ha breda stolar) men det var smidigt att göra om dem.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189814/189814-60421bf161622ba14479ed186f8df9ca.jpg]()
Har ju även fått den hydrauliska handbromsen inkopplad tillslut och alla rör är dragna och allt e luftat
![smile](img/smilies/smile.png)
tror dock att jag kanske kommer får göra om lite tills nästa säsong men det beror på för måste få köra första gången innan jag gör något haha, upplever att jag är lite för långt ifrån ratten när jag sitter i bilen då när jag frikopplar använder jag nästan bara tårna för att komma ända i bott. Dock funderar jag på om det kan vara stolen som gör att jag är långt bort ifrån ratten för samtidigt som jag är långt ifrån ratten upplever jag att jag sitter lågt fast jag är typ närmare taket i denna coupén än min vita egentligen. Men det är ju inte svårt att göra nya hål för att flytta fram stolen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189814/189814-a072593bf08a9f99c8d4131e1010d790.jpg]()
Nu är det ju en bild när motorn sitter i stativet men motorn sitter nu i bilen med växellådan och kopplingen på plats och den är uppstartat och den startar väldigt lätt
![smile](img/smilies/smile.png)
har dock problem med motorn, Det började med att tomgången låg på 2k varv, Sen satte jag dit avgassystemet och då började den pendla på tomgången istället men det var för att jag missade att sätta dit lambdan. Efter att den sattes dit fortsatte den att ligga på 2k varv så jag gav mig på att försöka få göra rent tomgångsmotorn och den satt fast ordentligt så tänkte att det måste ha varit den som strulade så den sattes dit efter att den rengjordes men efter detta började den pendla nått kopiöst på tomgången, så pass att den dör vid vissa tillfällen. Så jag tror att antingen är tomgångsmotorn trasig eller så är det på grund av att dem lambdan som jag använder är från 318 motorn och enligt realoem är det inte samma lambda så det kan vara den som strular.