Har tillverkat en liten adapter så att jag ska kunna köra med samma slangstorlekar som kylet till en Mitsubishi Evo. Detta plus ett oljetråg från en OM648 är på svetsning för tillfället. Tråget och oljepumpen var helt nya från fabrik och därför fattades oljerören på pumpen, så jag köpte en reservdelspump som var komplett med oljerör men när jag jämförde pumparna så var de olika långa, trots samma artikelnr, så olje returen passar inte på den nya pumpen då cc mått mellan anslutningarna är 40 mm olika. så antingen kortar jag av den nya pumpen, och får dit röret eller så får jag försöka få tag i ett nytt oljerör. ¨ Fick hem en servopump som jag också lackade.
Provade dra ett spännband runt för att se hur lång remmen kommer vara ungefär, 2335mm lång rem borde passa bra.
fb6804c129b78c15325fc53859b9b3c4.jpg[/img][/url] Köpte en ny generator som är på 150 A.
Fick tanken att ha stora bromsar så köpte hem 4 R bromsok från v70R/S60R och sedan funderade jag på hur jag skulle få dit ett till bromsok som skulle passa så började leta lite efter brembo bromsok från diverse bilmärken o till slut såg jag ett märke som jag var tvungen och kolla upp ifall tjockleken på bromsskivan var samma och det gjorde de . så jag köpte två 2 Brembo Tesla model S bromsok. Sen var det bara att börja mäta,rita och börja tillverka adaptrar för att det ska passa ihop.
Fästet är inte helt klart för det behövs fortfarande schimsas och sen behöver oket komma lite närmare bromskivan, men cc mellan hållen och ett humm om hur fästena ska se ut är igång.
Renoverade r bromsoken med tätningar och oringar, samt 2 kolvar. Köpte mig en turbo, blev en Borg Warner S369. Köpte även ämne till en fuelrail som jag ska borra och gänga.
Det är länkarmar + fästen från mkm motorsport, gjort "stoppen" själv på fästet på länkarmen, sen har jag tagit ett vinkeljärn och borrat och skruvat fast i styrledens bult.