fjädrar som riskerar att komma ur läget=3a (det inkluderar kapade fjädrar och brustna fjädrar som riskerar att hoppa ur sitt läge)
bromsrör som går sönder i hallen=3:A
rätt säker att all hjulupphägnings relaterat kan riskera en 3:A tex vid för rostigt och att grejerna inte sitter fast.
allt som helt enkelt är för farligt att åka 1meter till med. ganska logiska grejer när man tänker efter.
bromsrör är ju verkligen något som går åt på bilprovningen pga folk kärring kör och sen pressar dom ner pedalen ordenkligt och pga rost så går ett rör sönder.
fjädrar tycker jag ibland att dom är lite väl känsliga med.. oftast har det ju fungerat ett halvt år utan minsta problem det är ju sällan fjädern råkar gå av inne på bilprovningen som bromsrören.
men har både kört av länkarmar och bromsrör samma dag och dagen efter bes
hade nog gett båda felen en 3:A även om jag körde hem bilarna båda gångerna så kanske man inte "borde" göra det..
lite fränt med brusten länkarm fram på min fiat uno.. när man gasade på försökte hjulet köra ifrån bilen.. så då drog den åt helvete åt ett håll.. när jag släppte gasen och motorbromsade så styrde den åt andra hållet
det var riktigt fränt men antagligen lite farligt