Hej bytt låda på min Audi tänkte om folk ville se hur en Audi låda ser ut. Finns ju de som bygger om och grejar. Rätta mig om ja har fel!! Visa bilder är kass men man kan allt lista ut vad som är på bilden
Så ser fästningen ut. Ser nästan lika dan på alla Audi modeller. Kan tänka mig att vissa VW och Seat passar med dock om motorn är rakställd.
Andra sidan utav växellådan. Dock växel reglaget kan se olika ut beroende på årsmodell. Ja TROR att Audi före 1990 har sitt reglage på bak kant utav lådan och Audi före 1990 har så som enligt bil!
Så ser en vanlig Quattro låda ut
Så ser en S2 och S4 låda ut
Fästning till driv Axel. Dock så är den typen av infästning till DIESEL!!! Ni ser att det är som ett kugghjul.
Här är en infästning till en Bensinare. Dock så finns det olika diameter på driva axels infästnings tapp. Ena ligger någon stans på 80mm och den andra på 90mm. Vet ej om det kan skilja på diesel med!!!!
Infästnings tappen går att ta bort från lådan. Det är väldigt enkelt. Du kan dra bort den genom att skruva in långa skruvar igenom drivaxels fästningen så att skruvarna går i mot lådan. Då tvingar du ut tappen genom att skruva in skruvarna försiktigt. Eller så tar du en kofot och bryter den det.
Hade behövt det för några år sen när min låda rasa på min dåvarande audi, men den åkte till skroten ist då jag inte kunde nått om bilar på den tiden :p
FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
http://www1.garaget.org/gallery/archive/48150/884068_hs9j43.jpg Här är en infästning till en Bensinare. Dock så finns det olika diameter på driva axels infästnings tapp. Ena ligger någon stans på 80mm och den andra på 90mm. Vet ej om det kan skilja på diesel med!!!!
http://www1.garaget.org/gallery/archive/48150/884088_p2w2bq.jpg Infästnings tappen går att ta bort från lådan. Det är väldigt enkelt. Du kan dra bort den genom att skruva in långa skruvar igenom drivaxels fästningen så att skruvarna går i mot lådan. Då tvingar du ut tappen genom att skruva in skruvarna försiktigt. Eller så tar du en kofot och bryter den det.