2492
Sök

olika baselement, nån som har erfarenhet av dom?

27 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
linkan lindgren skrev:
jeens skrev:
okej, ingen som lyssnat på jackson 1200 basen eller carpower sonic som kan uttala sej om dom då?

eller nån som har nåt annat förslag på en bra bas mellan 1000-2000 kronorsklassen?

cervin wega vmax 12a, 1250 kr eller ground zero GZRW 12XS-AL  för 1195kr

de är två fina basare de

är de cervin wega vmaxare du har själv?
har du hunnit lyssna mkt på dom?

494 Inlägg
24 juni 2007
jeens skrev:
linkan lindgren skrev:
jeens skrev:
okej, ingen som lyssnat på jackson 1200 basen eller carpower sonic som kan uttala sej om dom då?

eller nån som har nåt annat förslag på en bra bas mellan 1000-2000 kronorsklassen?

cervin wega vmax 12a, 1250 kr eller ground zero GZRW 12XS-AL  för 1195kr

de är två fina basare de

är de cervin wega vmaxare du har själv?
har du hunnit lyssna mkt på dom?

jo jag har vemaxen själv har väl haft den sen julas ca, spelar mycket fint, den är till salu om du är intresserad mvh

jag är hård som sten

Hewi
571 Inlägg
24 juni 2007
Hur som helst bör du satsa på en bas med dubbla 2-Ohms spolar eller 2st basar med dubbla 4-Ohms spolar för att få ut max utav ditt steg. Jag hade satsat på en bas av bättre kvalitet före 2st av dålig kvalitet. Vad har du för övrigt i bilen nu?

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

27 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
jo jag är inne på dedär med att köra en dyrare bas istället för 2 billigare nu faktistk..
varför just dubbla 2-ohms?
just nu har ja ett par jbl 6"9or i hatthyllan och så är de ju framsystemet som sitter original fast med utbytta element, men blir nog nåt kitsystem och ett steg till framsystemet sen när ekonomin tillåter de..

har förresten börjat ändra mej till ett DLS Classic CA12 steg..
Senast redigerat av jeens (24 juni 2007)

Hewi
571 Inlägg
24 juni 2007
Om du paralell kopplar 2st 2-Ohms spolar blir belastningen 1-ohm vilket gör att de flesta mono steg ger ut maximal effekt. Skall jag vara ärlig så tycker jag du skall uppgradera framsystemet först med bra högt+steg och sedan satsa på bas för det är ingen hit att bara lyssna på bas wink

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

27 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
ahaa okej på så vis!
men de låter inte så taskigt faktiskt ändå, de ja saknar mest är basen!
därför ja tänkte smälla in de först serru!
du har inge bra baselement att rekommendera som kostar under 2000? eller lyssnat och har nåt att säga om några tidigare nämnda element?

Hewi
571 Inlägg
24 juni 2007
Jag har tyvärr inte lyssnat på föregående nämda element men med rätt uträknad låda för din bil och med din musik smak så funkar nog de flesta av de utmärkt.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

27 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
aha okej, tack för hjälpen!
nån annan som har nåt att säga om ovan nämnda basar eller någon annan vettig bas?

27 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
börjar vara inne lite på cervin vega wmax 12"a, skulle de funka me en sån å spela i skidluckan?
vilken lådtyp passar bäst till den basen?

494 Inlägg
25 juni 2007
jeens skrev:
börjar vara inne lite på cervin vega wmax 12"a, skulle de funka me en sån å spela i skidluckan?

den passar bäst i sluten 21 l, men går även i portad 29 l, du kan få köpa min för 1000 kr ??

jag är hård som sten

27 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
hur kraftigt slutsteg behöver man till en alpine type r bas?
vad är bättre att ha, med dubbla 2 ohms eller dubbla 4 ohms om man bara ska ha en bas?
spelar den bäst i en sluten låda`?

1 631 Inlägg
2 juli 2007
jeens skrev:
vad är bättre att ha, med dubbla 2 ohms eller dubbla 4 ohms om man bara ska ha en bas?

Det ena är inte bättre än det andra. Men i kombination med ett visst steg så lämpar sig ett av alternativen bäst. Så du väljer variant beroende på vilket steg du tänkt använda.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

27 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
okok..
de är ingen som har en lådritning till en sluten låda för en alpine type r bas?

53 Inlägg
3 juli 2007
pwilhelm skrev:
Om du paralell kopplar 2st 2-Ohms spolar blir belastningen 1-ohm vilket gör att de flesta mono steg ger ut maximal effekt. Skall jag vara ärlig så tycker jag du skall uppgradera framsystemet först med bra högt+steg och sedan satsa på bas för det är ingen hit att bara lyssna på bas wink

Går det att få 2 st Pioneer TS-W307D4 12" ner till 1 ohm???

Hur kopplar man isåfall?

Jag vet vad jag vill, Men jag vill mycket mer

17 Inlägg
4 juli 2007
Morken skrev:

Hur kopplar man isåfall?

Dom ligger väl på 2*4ohm per bas.

Då paralellkopplar du först spolarna på basen, då har du 2ohm ut, sen gör du samma på andra basen. Då har du 2 basar på 2 ohm och paralellkopplar dom igen, då borde du få ut 1ohm på "sista kabeln". Borde stämma, tycker min hjärna iallafall.

Proljece?
1 464 Inlägg
4 juli 2007
jeens skrev:

21l sluten låda med dämpnings ull till 70% i lådan smile Låter väldigt bra men kräver lite. 600rms 1ohm om man då paralellkopplar den. smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

53 Inlägg
4 juli 2007
finkelzvin skrev:
Morken skrev:

Hur kopplar man isåfall?

Dom ligger väl på 2*4ohm per bas.

Då paralellkopplar du först spolarna på basen, då har du 2ohm ut, sen gör du samma på andra basen. Då har du 2 basar på 2 ohm och paralellkopplar dom igen, då borde du få ut 1ohm på "sista kabeln". Borde stämma, tycker min hjärna iallafall.

Okejj ska pröva de.

Tack för svaret

Jag vet vad jag vill, Men jag vill mycket mer

27 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
nån som har en lådritning till en sluten låda till en Alpine SWR 1222D? tongue

Sök