Tjenare!
Var och fick min BMW 525d E61 2006 optimerad för en månad sedan, jag gick från 177hk till 231 och skillnaden var väldigt tydlig.
För cirka en vecka sedan, så försvann dock all kraft i bilen.. Det känns som att den har 40hk istället för sina 231.
Jag fick en tid hos killen som optimerade bilen, och han läste ut felkoderna: 4530 som har med laddtrycket att göra, och 43i2 som har med gasspjället att göra.
Han påstod att detta inte hade med optimeringen att göra, och att det mest troligt var ett mekaniskt fel.
Jag kan även tillägga att ifall man startar om bilen, så går den hyfsat normalt tills man gasat upp den till runt 3000RPM, efter det tappar den all effekt igen, tills nästa omstart.
På länken nedan kan ni se hur slö den verkligen är, detta är gasen i botten hela vägen, förutom när den inte ville växla i slutet, där fick jag släppa lite.
https://www.dropbox.com/s/v97ko2xjkg84a … 1.mp4?dl=0Laddtrycket är endast höjt med 0.15bar, från 0.5 till 0.65, så den borde inte få felkod och gå i felsäkert läge på grund av det. Det menade i alla fall optimeraren.
Jag har även testat att rengöra gasspjället.
Har ni några idéer på vad som kan orsaka detta?
Mvh Rosengren123