3362
Sök

Mercedes Oem monitor till ipad

4 Inlägg
16 november 2020
Trådstartare
Hej, jag letar efter någon som kan hjälpa mig med min fråga.

Vad jag vill göra:
i min Mercedes finns det en HSD-kabel mellan huvudenheten och den lilla bildskärmen i mittkonsolen.
Jag vill ta bort den lilla skärmen och konvertera signalen från HSD-kabeln till HDMI-signal.
Sedan vill jag ansluta HDMI till min iPad och via en app kunna se min OEM-skärm i min iPad.

det är möjligt att göra det på andra sätt, Ipad> Oem-bildskärm, men har inte sett det här projektet någon annanstans.

Kan någon snälla hjälpa mig med det här?

Administratören kan flytta tråden om den är i kategorin.

1 705 Inlägg
16 november 2020
Du har väl ingen HDMI ingång på din ipad, så jag vet inte hur du hade tänkt lösa den biten. Med tanke på hur nerlåsta Apples produkter är tvivlar jag på att det är möjligt.

2 327 Inlägg
16 november 2020
Nu jobbar jag förvisso med BMW men har förstått att Mercedes har ett ganska likt elsystem.

Vill bara påpeka att skärmen inte bara är en skärm, utan också en hel styrenhet.

Det är enormt komplexa bilar och jag skulle bli imponerad om du fick ihop detta.

Jag låter väl negativ kanske, men bara min syn på det hela tongue

4 Inlägg
16 november 2020
Trådstartare
Det finns ju Android skärmar som gör just detta redan, men skulle vilja lyckas med en ipad också smile

4 Inlägg
16 november 2020
Trådstartare
rcy skrev:
Du har väl ingen HDMI ingång på din ipad, så jag vet inte hur du hade tänkt lösa den biten. Med tanke på hur nerlåsta Apples produkter är tvivlar jag på att det är möjligt.

Den biten går att lösa.

Sök