Jag har idag skickat in två stycken anmälningar om bedrägeri till polisen i Sverige resp UK. Firman det rör heter ENGINE PARTS ONLINE LIMITED och har website www.enginepartsltd.online. Som synes en rätt ok website för en firma i Hull som fokuserar på motorpaket och distribution av desamma. Allt fungerar också väl, beställningarna funkar, du får betala som du skall, du får bekräftelser och till och med kontakterna därefter fungerar som de skall! Men, efter att de missat och skjutit fram lev datum, missat detta och sedan slutat kommunicera är det ju bara att inse Jag är Lurad! (Björn Rosenström spelar konstant nu).
Så, passa er för denna firma! Fick kontakt med dem via deras annonser på eBay.co.uk. Skapligt sur :-(
Köpte en växellåda från usa för några år sen. Betalade med paypal. Pengarna drogs men lådan skickades aldrig iväg. Kontaktade säljaren flera gånger men fick aldrig svar.
Tiden gick och inget hände. Jag skickade mail till paypal och frågade om dem kunde hjälpa mig. Dem vill ha så mycket information som bara möjligt, så jag delade med mig av allt jag hade. Dem bad mig vänta några dagar till och om jag ännu inte fått kontakt med säljaren så skulle jag höra av mig igen.
Dagarna gick och såklart inget från säljaren i usa. Jag kontaktade paypal igen och dem skulle nu själva försöka ta kontakt med säljaren. Efter en vecka får jag mail från paypal att dem inte heller kunnat få kontakt med säljaren. Dem hade därför tagit tillbaks pengarna som jag skickat till hans paypal och satt tillbaks det på mitt konto.
Ni på paypal ska ha ett stort beröm, den supporten uppskattades enormt.
Av denna anledningen försöker jag använda paypal när det handlar om större mängder pengar.
Såhär 4 år senare kan jag meddela att det aldrig kom någon växellåda, så jag blev blåst.
Köpte en växellåda från usa för några år sen. Betalade med paypal. Pengarna drogs men lådan skickades aldrig iväg. Kontaktade säljaren flera gånger men fick aldrig svar.
Tiden gick och inget hände. Jag skickade mail till paypal och frågade om dem kunde hjälpa mig. Dem vill ha så mycket information som bara möjligt, så jag delade med mig av allt jag hade. Dem bad mig vänta några dagar till och om jag ännu inte fått kontakt med säljaren så skulle jag höra av mig igen.
Dagarna gick och såklart inget från säljaren i usa. Jag kontaktade paypal igen och dem skulle nu själva försöka ta kontakt med säljaren. Efter en vecka får jag mail från paypal att dem inte heller kunnat få kontakt med säljaren. Dem hade därför tagit tillbaks pengarna som jag skickat till hans paypal och satt tillbaks det på mitt konto.
Ni på paypal ska ha ett stort beröm, den supporten uppskattades enormt.
Av denna anledningen försöker jag använda paypal när det handlar om större mängder pengar.
Såhär 4 år senare kan jag meddela att det aldrig kom någon växellåda, så jag blev blåst.
Man kan ju hoppas bedragaren redan hade köpt något för pengarna han fick av dig, och sedan fick problem när pengarna drogs tillbaka till dig så han inte kunde betala
Bra tips! Som sagt, det var väl för bra. Jag var precis på väg att köpa en bil där detta motorpaket hade passat perfekt = slog till lite väl snabbt. Trist att jag inte tog det via eBay och PayPal utan att det var jag som propsade på att få se en riktig site... Hobbyprojektsfonden tog mycket stryk!