3355
Sök

protection lampa, slutsteg

6 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
hej tänkte höra om nån har nån ide.

Protection lampan på slutsteget lyser konstant. Vad kan det vara ?

// tack på förhand ..

The bigest the best!

10 287 Inlägg
4 juli 2007
Koppla bort alla högtalarkablar från steget och kolla om lampan fortfarande lyser. Om ja - då är ditt steg sannolikt rätt kaputt. Om nej - mät alla högtalarkablar och leta kortis.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Bobo
4 juli 2007
Kolla jord kabeln, se till att de är samma storlek också som + kabeln

Proljece?
1 464 Inlägg
4 juli 2007
Mitt steg funkade inte tack vare att remoten va kass har du ingen el mätare? Mät strömen mellan jord och + sen mellan remoten du tar ena sidan och tar mot den  + på andra sidan.

får du inte fram 12-13volt på jord och + så är det antagligen nått där. Kopplar du bort alla sladdarna till högtalaren och steget fortfarande lyser rött kolla säkringarna smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

101 Inlägg
5 juli 2007
Jag har något liknande problem. Jag mäter ut och har 12-13 volt fram till slutsteget och sen när jag drar igång stereon så får det bara 1 volt :S Och protection lampan lyser, men inget mer. Inte fel på några säkringar vad jag kan se hmm Är slutsteget sönder tros? Aja har 15 dagars garanti kvar isåfall. Ljudet dog när jag spelade musik på vägen hem igår.

Proljece?
1 464 Inlägg
5 juli 2007
Antagligen så är det steget jag hade bytat det om du nu får ett nytt.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

21 761 Inlägg
5 juli 2007
Protectionlampan ska lysa om spänningen till steget blir för låg, kolla upp både stegets jordkabel och pluskabel så att allting har bra kontakt. När spänningen sjunker från 12-13V till 1 V så är det mest troligt någon kabel som har mycket dålig kontakt.

101 Inlägg
6 juli 2007
Men hur kan det bara dö helt plötsligt? :S

det är 12 volt fram till dit jag jordar, men sen kommer det inte fram till steget hmm
Kan hela jord-sladden ha gått sönder på nåt sätt?
Senast redigerat av Lycksen (6 juli 2007)

Sök