26 september 2019
Trådstartare
Blev aldrig någon uppdatering under vintern/våren 2018/2019.
Kört lite för skojs skull under våren och sommaren men inte mycket mer än så.
I september packade jag in allt som behövdes för lite tävlingskörning i bilen och begav mig till brinkarnas
Motorfestivalen i emmaboda.
Alltid en jättefin tillställning.
Provkörde först lite försiktigt utan att ändra något. 12.89sek och 189km/h.
I det utförandet brukar jag åka med bilen.
Testade nästa vända att öka laddtrycket och ge den pyttelite gas (25hk) så fort varvet på motorn gick över 3000. Turbon spolade då upp mycket snabbare vilket var trevligt med en bättre tid som resultat.
Tredje vändan ut (tror jag) så gav jag den gas lite tidigare än så, kanske kring 2800rpm och det verkade inte heller vara något problem. Ingen jätteskillnad mer än att turbon, den tungdrivna jäveln, vaknade till liv tidigare.
Bästa tid hittils 12.46sek och slutfart 193. Dålig dålig 60ft på 2.1 men ändå bättre än vad den brukar vara.
När jag parkerade nere i banslutet såg jag otrevlig vit rök i avgaserna samt att den tryckte ut kylvatten.
Åkte tillbaka till depån (riktigt jävla försiktigt) och skruvade dit vanliga däck, lastade in alla saker i bilen och rullade hemåt.
Rök till och från ganska illa och motorn missade på en eller två cylindrar. Kom ca 3km sedan sprack en kylarslang.
Ganska säker på att det är en kass toppackning!
Damen och jag krokade på bogseringslinan och drog hem bilen (ca 6mil).
Tack för att någon fanns där och hjälpte till!
Nu står den i garaget och väntar på att få motor och låda urplockade och helt demonterade.
Ny och mycket värre ska den bli!
Mycket värre!
Senast redigerat av DanielDart (26 september 2019)