Trekmeister skrev:
mrtomas101 skrev:
Du har helt rätt tack för detta svar!! Är däremot ingen världsmästare på el. Men är kunnig med multimeter och lödning dock lite svårt med händelseförloppet. Om vi tar relät du länka till så hur skulle jag i såfall koppla detta mot rampen. Man har ju pluss minus samt styrström.. Då är frågan vart pluggar jag in dessa kablar i detta relä? Sorry för min okunnighet och tack så mycket för att du tar dig tid.
Mvh
Om jag har helt rätt återstår väl att se...!
Inte optimalt förslag på relämodul med tanke på att den var slut... Men efter (för mycket) letande hittade jag en från ett annat ställe som det också är enkelt att beställa från.
https://www.conrad.se/p/relakort-bestyc … dc-1566300På sidan det står +/- kopplar du in styrtråden du redan varit på samt jord.
På andra sidan står det antagligen NO NC COM i någon ordning. Med COM och NO matar du ditt befintliga relä, de motsvarar 30 och 87 på ett vanligt fordonsrelä. Exempelvis +12V kopplas på COM och NO kopplas till 86 på ditt befintliga relä (förutsatt att 85 är kopplat till jord)
Egentligen tar det emot att rekommendera det här eftersom jag bara
TROR att det kommer fungera, jag kan inte vara 100% säker eftersom jag varken vet hur mycket last elektroniken i bilen tycker är OK eller hur mycket ström relämodulen drar. Ännu en anledning till att jag drar mig för det är att den här modulen är egentligen
INTE avsett för fordonsbruk! Det är med andra ord till exempel inte alls lika fukt- eller vibrationståligt som ett vanligt relä. Skydda den bäst det går!
Caveat emptor, som vissa säger...