Tjena Har en volvo 240 88 som när jag startar den varvar upp till runt 2500 varv och droppar sedan ner igen. Detta är ett problem nu när jag ska koppla hregg.
Låter som problem med tomgångsmotorn eller styrningen av den. Nödläge på tomgångsmotorn (när den är helt avstängd) så är den öppen för ca 2500rpm tomgång. Kräver ca 20% PWM (ca 2,5V) för att den ska vara stängd för ca 800rpm tomgång.
Jag hade stundtals problem med hög tomgång på en 740, och där var det bromsservot som ibland sög tjuvluft. Men det kunde komma och gå lite närsomhelst.
Jag hade stundtals problem med hög tomgång på en 740, och där var det bromsservot som ibland sög tjuvluft. Men det kunde komma och gå lite närsomhelst.
Jag funderar lite på om kallstartsfunktionen helt enkelt "hänger" sig lite, och fetar på bränslet lite onödigt länge så att motorn rusar... Vet inte hur rimligt det är eller om det funkar i praktiken ens men en teori iallafall.
Jag funderar lite på om kallstartsfunktionen helt enkelt "hänger" sig lite, och fetar på bränslet lite onödigt länge så att motorn rusar... Vet inte hur rimligt det är eller om det funkar i praktiken ens men en teori iallafall.