oscartq skrev:
patrik79 skrev:
Du kan ju göra en fuling och åka till en annan besiktningsstation och dra en rövarhistoria om att du har bytt turbo till en original från en eftermarknads... och hoppas att nuvarande motor går igenom som en originalmotor pga besiktningsteknikerns okunskap.
Har du tur den här gången så får du räkna med att du ändå kan få problem varje besiktning i fortsättningen om du har otur. Omreggning eller ombyggnad inför besiktningen är dock saker man får räkna med om man kör ombyggd/trimmad bil.
Det är nog aldrig nån som kommer öppna och tro att det är original i det motorrummet tyvärr. Men nedslag + 2 månaders väntan kan jag ta, det är reg-bes jag är orolig för som skulle döda bilen för all framtid i princip
det är det stora problemet att du har 2 alternativ återställa den till orginal.
eller se till att den uppfyller kraven för att regga den som ombyggt fordon. men även där får du ju inte ha en icke avgascertad motor... men det kommer man runt med e85 så det gäller bara att regga den så den uppfyller kraven på storleken på turbon osv.
när du väl reggat den som ombyggt fordon kommer dom inte lika lätt kunna sätta stopp för bes.
men tänk på att tänka i förhand om du inte kan använde din befintliga turbon att tex märka om den turbon du ska ha med en typ plåt från den mindre turbon osv..
rätt säker på att om du rullat runt i sommar på lite bilträffar när polisen försöker slå ner på dessa pga carona så hade du säkert fått reg bes på bilen i slutänden endå.
men det är inte änden av bilens liv det finns lösningar på ditt problem.
det kommer så klart bli lite krångligt men värre än så är det ej.
det är baksidan att åka ombyggda bilar. ju mer blingbling ju större är chansen att råka illa ut.
sen att bilen är bes med samma saker förut är ju bara att dom andra skiter i det. nu hittade du en som hade koll som inte har samma syn på bilar som dig.
det gör det ju inte fel dom sköter bara sitt jobb.. bevisligen så var den ju ej orginal och då är det omreggning eller återställning som gäller