Har förstått att man måste ta bort hela fronten. De har verkligen tänkt till för att göra det så krångligt och komplicerat som möjligt. Men det finns hopp, det har ju dykt upp ett flertal "open source" projekt där bilarna är konstruerade för att man ska kunna bygga dem själv (inte kit-cars) och ritningarna är gratis. En av dem är Open motors https://www.openmotors.co/
japp älskar min bil är NÄSTAN som äldre Volvo då man ej behöver verktyg för att ta bort lysen, tyvärr så försvann den lätta lösningen senare då jag antar Ford å Volvo insåg dem förlorade verkstadbesök av Svenssons som klarade av att byta lampor själva ist,,
Att byta glödlampor (eller i detta fall xenonlampor) går faktiskt att göra själv utan att demontera halva bilen även på en Passat 2010 Det är när strålkastarna ska ur som det börjar bli bråkigt... Där föregick Skoda Octavia med gott exempel! Skruva bort en tumskruv, dra i en regel under o sen kom hela strålkastarhuset ut.
precis,, sånt gillar jag men from 2015 har Ford gjort så man måste demontera kofångare för att få ut lyset på Mondeo,, å det MÅSTE man för att byta lampa,, helt jävla galet i mina ögon,, Focusen har kvar samma bra princip 2 skruvar å lyset är löst, byta lampa var man nu vill på köksbordet om det så passar eller inne i bilen efter vägen,,
Ja det är sorgligt med dessa VAG-produkter. På AUDI rämnar strålkastarglasen och bakljusglasen om man tvättar i "olämpliga" snabbtvättar. Enligt försäkringbolagen toppar Porsche maskinskadutbetalningarna. VAG-växellådor och VAG-motorer har inte rosat marknaden, enligt försäkringsbolagen. Det märkliga är att VAG har problem vare sig det är kamrem eller kamkedja. Brustna fjädrar inte att förglömma. Och nu, när bilarna blivit 3 - 5 år problem med Bi Exenon-strålkatrna. Påminnes även om VAG-skandalen med falska avgasutsläpp.
Varför och vilka personer köper VAG-bilar sedan 15 år tillbaka? Märkligt!
Ja det här blivit duktigt nersolkat det där med Tysk kvalité men det med avgasutsläppen var ju inte bara dom som höll på utan även Volvo osv mm. Men det var dom som åkte dit på det och dom svarade skapligt klantigt kan man tycka. Jag kör själv en vw sen 3år tillbaka och är hur nöjd som helst förutom att skiten rostar som en Opel på dom mest otippade ställena och sen den asdryga avgaskylaren. åkte Volvo innan och dom framljusen var nog det sämsta jag har sett och alla som kör med plastglas i framljusen är väl av samma skit att dom gulnar blir dimmiga osv Mina glas fram är nog det bästa jag sett och jag tror att dom är i Glas VW Passat b6???.
Ja det är sorgligt med dessa VAG-produkter. På AUDI rämnar strålkastarglasen och bakljusglasen om man tvättar i "olämpliga" snabbtvättar. Enligt försäkringbolagen toppar Porsche maskinskadutbetalningarna. VAG-växellådor och VAG-motorer har inte rosat marknaden, enligt försäkringsbolagen. Det märkliga är att VAG har problem vare sig det är kamrem eller kamkedja. Brustna fjädrar inte att förglömma. Och nu, när bilarna blivit 3 - 5 år problem med Bi Exenon-strålkatrna. Påminnes även om VAG-skandalen med falska avgasutsläpp.
Varför och vilka personer köper VAG-bilar sedan 15 år tillbaka? Märkligt!
Ja det här blivit duktigt nersolkat det där med Tysk kvalité men det med avgasutsläppen var ju inte bara dom som höll på utan även Volvo osv mm. Men det var dom som åkte dit på det och dom svarade skapligt klantigt kan man tycka. Jag kör själv en vw sen 3år tillbaka och är hur nöjd som helst förutom att skiten rostar som en Opel på dom mest otippade ställena och sen den asdryga avgaskylaren. åkte Volvo innan och dom framljusen var nog det sämsta jag har sett och alla som kör med plastglas i framljusen är väl av samma skit att dom gulnar blir dimmiga osv Mina glas fram är nog det bästa jag sett och jag tror att dom är i Glas VW Passat b6???.
Helt riktigt, VW tog kulan för hela industrin mer eller mindre. Det är ju roligast att kasta skit på de som är störst. Sen kunde man hanterat det smidigare i början men nu har man ju ändå dragit sitt strå till stacken och satsar stenhårt på el och förnybara drivmedel.
Det är faktiskt plastlins på samtliga VAG-produkter sedan 2004, så även din Passat har plast. De håller som regel rätt bra dock, det är vanligare att linsen blir "geggig" på dem.
Ja det är sorgligt med dessa VAG-produkter. På AUDI rämnar strålkastarglasen och bakljusglasen om man tvättar i "olämpliga" snabbtvättar. Enligt försäkringbolagen toppar Porsche maskinskadutbetalningarna. VAG-växellådor och VAG-motorer har inte rosat marknaden, enligt försäkringsbolagen. Det märkliga är att VAG har problem vare sig det är kamrem eller kamkedja. Brustna fjädrar inte att förglömma. Och nu, när bilarna blivit 3 - 5 år problem med Bi Exenon-strålkatrna. Påminnes även om VAG-skandalen med falska avgasutsläpp.
Varför och vilka personer köper VAG-bilar sedan 15 år tillbaka? Märkligt!
Ja det här blivit duktigt nersolkat det där med Tysk kvalité men det med avgasutsläppen var ju inte bara dom som höll på utan även Volvo osv mm. Men det var dom som åkte dit på det och dom svarade skapligt klantigt kan man tycka. Jag kör själv en vw sen 3år tillbaka och är hur nöjd som helst förutom att skiten rostar som en Opel på dom mest otippade ställena och sen den asdryga avgaskylaren. åkte Volvo innan och dom framljusen var nog det sämsta jag har sett och alla som kör med plastglas i framljusen är väl av samma skit att dom gulnar blir dimmiga osv Mina glas fram är nog det bästa jag sett och jag tror att dom är i Glas VW Passat b6???.
Helt riktigt, VW tog kulan för hela industrin mer eller mindre. Det är ju roligast att kasta skit på de som är störst. Sen kunde man hanterat det smidigare i början men nu har man ju ändå dragit sitt strå till stacken och satsar stenhårt på el och förnybara drivmedel.
Det är faktiskt plastlins på samtliga VAG-produkter sedan 2004, så även din Passat har plast. De håller som regel rätt bra dock, det är vanligare att linsen blir "geggig" på dem.
Ok det var som tjyvingen att det är plast i strålkastarna kändes precis som glas i mina men. Mina är hur klara som helst men däremot dom runda dimljusen är duktigt blästrade dock inte så dyra om man jämför.