3424
Sök

Efterkontroll av fordon.

24 Inlägg
29 juni 2021
Trådstartare
Tjena. Fick en 2a när jag besiktade bilen för nån vecka sedan. 2an gällde att bromspedalen går allt för långt ner innan själva bromsen tar.

Lämnade in bilen på verkstad igår och de konstaterade att de fanns luft i systemet. Verkstaden luftade systemet och gjorde en genomgång av bromsarna osv mem detta var de enda felet de kunde hitta.

Dock när jag hämta bilen så kändes bromsen likadan. Men verkstaden sa att där är inga andra fel på bromsarna.

Så om jag nu åker på efterkontroll och besiktingen säger att det är fortfarande samma fel TROTS att verkstaden har gått igenom allt o säger att där inte finns nått fel. Vad gör man då?

Tänkte ta med kvitton från verkstaden och visa att mam haft bilen inne. Men är lite fundersam vad som gäller om besiktingen säger en sak o verkstaden en sak? Ska tillägga att det är hos en auktoriserad jag har lämnat in bilen hos.

4 261 Inlägg
29 juni 2021
Hej!

Vars har du lämnat in bilen då? Vad exakt står det på protokollet? Kan vara att dom luftade dåligt, kanske behövs ny bromsvätska. Hur ser beläggen ut annars? och du säger att bromsarna tar men pedalen måste ganska långt ner? skulle iaf åka tillbaks till verkstan och be nån annan där inne ta en till titt för allt verkar inte stämma, om dom säger fortfarande samma sak skulle ja byta verkstad helt enkelt. Bess kommer inte att ge dig godkänd ifall pedalen är lika svampig/tar långt ner.

Sök