3609
Sök

Vw Passat 3c 2006 climatronic problem

125 Inlägg
17 juli 2021
Trådstartare
Hej,

Min climatronic har ballat ur, tror jag.
Väljer man cirkulation så öppnar spjällen till kupén.
När man väljer att kupefläkten ska blåsa mot fötter eller ansikte/kropp så lyser lampan men spjällen öppnar inte.
Men har märkt om man kör en bit och t.ex lägger i backen för att backa då öppnar spjällen till kupén? I auto läget är spjället också stängt, men man hör fläkten hela tiden.
Någon annan som haft liknande problem för det känns inte rätt, måste åka med rutorna nere.

Mvh
MrT
Senast redigerat av mrtmontana (17 juli 2021)

125 Inlägg
17 juli 2021
Trådstartare
mrtmontana skrev:
Hej,

Min climatronic har ballat ur, tror jag.
Väljer man cirkulation så öppnar spjällen till kupén.
När man väljer att kupefläkten ska blåsa mot fötter eller ansikte/kropp så lyser lampan men spjällen öppnar inte.
Men har märkt om man kör en bit och t.ex lägger i backen för att backa då öppnar spjällen till kupén? I auto läget är spjället också stängt, men man hör fläkten hela tiden.
Någon annan som haft liknande problem för det känns inte rätt, måste åka med rutorna nere.

Mvh
MrT

Var ut ock kika lite, man hör fläkten går men inga spjäll öppnas förens man kör cirkulation, jag provade econ+kupé knappen och då öppnar och ställer den in spjällen men sen vägrar dem öppna

4 478 Inlägg
17 juli 2021
Kanske inte till hjälp, men finns bilar som lägger spjällen i läge för "rec",för att slippa få in avgaser vid backning..

125 Inlägg
17 juli 2021
Trådstartare
zzr94092 skrev:
Kanske inte till hjälp, men finns bilar som lägger spjällen i läge för "rec",för att slippa få in avgaser vid backning..

Tack, ja jag vet faktiskt inte hur det fungerar på dessa modeller!

125 Inlägg
17 juli 2021
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/134/133877/133877-43b5250c8802cf52c6ee3ce7f801c88d.jpg

Den hittar 3 felkoder, verkar som motorn är kass, men hur kan spjällen öppna när man kör cirkulation eller kör inställning econ+kupé?
Eller dödar den motor om det är dåligt med gas?
Senast redigerat av mrtmontana (17 juli 2021)

5 705 Inlägg
17 juli 2021
Lågt köldmedietryck påverkar inte luftspjällens funktion.

När du lägger i backen aktiveras återcirkulation.

Dina felkoder tyder på defekt ställmotor för vänster temperaturspjäll samt luftblandningsspjället.

Sök