TS1997 skrev:
Hej!
Jag har tidigare startat två trådar här där jag sökte två olika bilar men då min situation ändrats lite så söker jag endast en bil där dessa trådar kombineras något så jag startar en ny.
Jag har idag en BMW 523i E39 sedan som får dra 1800kg vilket inte räcker till för mig längre. Jag behöver en bil som får dra åtminstone 2000kg men gärna mer. Jag funderar nu på om jag borde byta upp min E39a till en 540i som får dra 2000kg eller om jag kanske ska titta på något nyare istället.
Om jag ska byta helt så är jag ute efter något sportigt som kan dra minst 2000kg utan problem och jag skulle föredra om den har lastbalansering för att inte sjunka ihop när jag kopplar på släp vilket nuvarande E39an gör. Det behöver även finnas plats för fem passagerare och det ska helst vara en kombi för att ha lite extra bagageutrymme. Sen skulle jag föredra något som är relativt billigt att underhålla vilken min nuvarande E39a inte varit. Min budget ligger på 150-200k men skulle föredra närmare 150k eller lägre om det inte är ett ordentligt steg upp för 200k där jag verkligen får mer bil för pengarna.
Jag har kollat lite på dragbilarna.se men får 300+ resultat och har svårt att minska antalet så undrar nu om ni har några trevliga tips som jag borde kolla djupare på?
Om ni känner till något som jag absolut borde hålla mig undan p.g.a. problem, opålitlighet etc så är även den infon uppskattad!
Tack på förhand!
Tänk på att du i vissa fal måste ha utökat B-kort eller till och med BE-kort för att dra släp.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!