3450
Sök

KÖPRÅD: Vad tror ni om den här hondan? Behöver verkligen hjälp med att bestämma förstabilen (extrem ångest just nu)

302 Inlägg
28 augusti 2021
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Köp golfen, bra bil att börja med smile Skattebefriad och besiktning vartannat år, billig i drift annars med. En polering, sänkning och ett par fina fälgar så kommer den se riktigt fräsch ut.

Skulle du inte trivas med den så kan du alltid köpa något annat sen smile

Ska göra det. Borde man sänka med coils eller kapa fjädrar? Skulle helst vilja hålla kvar orginal delar så man kan ställa tillbaka den till orginal.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
28 augusti 2021
dwadw skrev:
Marcus_89 skrev:
Köp golfen, bra bil att börja med smile Skattebefriad och besiktning vartannat år, billig i drift annars med. En polering, sänkning och ett par fina fälgar så kommer den se riktigt fräsch ut.

Ska göra det. Borde man sänka med coils eller kapa fjädrar? Skulle helst vilja hålla kvar orginal delar så man kan ställa tillbaka den till orginal.

Kapa inte fjädrarna. Köp istället sänkningsfjädrar eller coilovers smile

6 061 Inlägg
28 augusti 2021
Tycker inte ens du behöver sänka den, skaffar du några andra fälgar och aningens större hjul kommer det fylla upp hjulhusen perfekt

2 398 Inlägg
28 augusti 2021
Growe skrev:
sen att det visst fanns turbosar 91 men att dom inte såldes i sverige från början verkade han missat helt smile

Förstå vilket bekymmer han skulle få om det rullade in en 940 med delad bakaxel wink
960 såldes ju som 940 i USA och canada bl.a. 91-92, med delad bakaxel och rödblockare tongue

302 Inlägg
28 augusti 2021
Trådstartare
Utmarks-Loke skrev:
Tycker inte ens du behöver sänka den, skaffar du några andra fälgar och aningens större hjul kommer det fylla upp hjulhusen perfekt

hmm ok, men kommer skaffa nya fälgar innan jag sänker, så får se då hur det ser ut. Men vad för typ av fälgar passar till golf?

1 701 Inlägg
28 augusti 2021
Hupp- Bilmärke / Bilmodell    Volkswagen Golf 2
Fälg bultcirkel (PCD)    4 x 100
Inpressning (ET)    38
Centrumhål (CB)    57,1 mm.
Bult/Mutter    B12x1,50

mvh/husse

3 371 Inlägg
28 augusti 2021
dwadw skrev:
Low skrev:
Köp golfen! Du kommer alltid få pengarna tillbaka, om inte mer...

Jag köper nog den smile Lär skaffa nå snyggare fäljar dock haha.

Coils är riktigt bra. Hade det på min första bmwn och man kan justera höjden hur man vill. Försök hålla det så att du kan skruva tillbaka till original skick.

Forummoderator
18 003 Inlägg
29 augusti 2021
Köp Golfen! NU! Skulle du ångra dig så tror jag det räcker med en tvätt och vaxning så är den värd 12-14000:-

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 261 Inlägg
29 augusti 2021
haha vilken jävla tråd! läste igenom allt och tyckte de va härlig läsning rakt igenom, så hondan va skit? köpte du golfen ts? tom ja tycker att golfen såg bra ut. Självklart ska du sänka o styla lite;) Kommer bli jättebra.

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
29 augusti 2021
dwadw skrev:
Marcus_89 skrev:

köpet ett chassikitt     du kommer inte ångra dig hade ett billigt kitt på min gamla golf mk2..  bra väghållning sänkte skapligt 60/40mm    det var med dämpare och fjädrar   det gjorde underverk tyvärr testade jag sen att byta till så kallade "coilover"  dom är ställbara i höjden    värsta skiten jag någonsin testat.. bilen blev TOTALT livsfarlig på vägen.. minsta lilla man pressade så hoppade bilen genom kurvorna..  den var dessutom stenhård så det blev bara skit med allt..     finns lite bilder på min gamla mk2 i min profil på gamla fordon

Kör fort så hinner inget hända...

3 371 Inlägg
29 augusti 2021
Growe skrev:
dwadw skrev:
Marcus_89 skrev:

köpet ett chassikitt     du kommer inte ångra dig hade ett billigt kitt på min gamla golf mk2..  bra väghållning sänkte skapligt 60/40mm    det var med dämpare och fjädrar   det gjorde underverk tyvärr testade jag sen att byta till så kallade "coilover"  dom är ställbara i höjden    värsta skiten jag någonsin testat.. bilen blev TOTALT livsfarlig på vägen.. minsta lilla man pressade så hoppade bilen genom kurvorna..  den var dessutom stenhård så det blev bara skit med allt..     finns lite bilder på min gamla mk2 i min profil på gamla fordon

Sen finns det en hel uppsjö av coils.

* Voff voff *
10 588 Inlägg
29 augusti 2021
Dom flesta billiga coils är bara till för att kioskraggarna ska kunna få extra Zatzy-hästar och sänka i botten utan att få ombes en gång per helg...

Vill man ha väghållning finns det bättre sätt...
Senast redigerat av Brådhis (29 augusti 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Forummoderator
18 003 Inlägg
30 augusti 2021
Med tanke på en annan tråd som skapades så har TS uppenbarligen köpt bilen.

"Hejsan, fick köpa farmors gamla golf där högtalare och stereo är helt orginala. Har köpt en ny stereo (Pioneer DEH-S420BT) men behöver nya högtalare för de som sitter i bilen nu lär knappast vara nå bra."

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

302 Inlägg
30 augusti 2021
Trådstartare
panda666 skrev:
haha vilken jävla tråd! läste igenom allt och tyckte de va härlig läsning rakt igenom, så hondan va skit? köpte du golfen ts? tom ja tycker att golfen såg bra ut. Självklart ska du sänka o styla lite;) Kommer bli jättebra.

Sorry såg inte att du skrev, men jag har inte köpt den än, jag ska göra det nu på onsdag. Jag får låna bilen av min farmor till jobbet just nu men på onsdag är den min. smile

Sök