Jag har några gånger fått eller köpt billigt bilar som varit i samma kondition som bilen på bilderna.
För att få bilen i användbart skick måste ALLT invändigt rivas ur och kasseras.
T o m ratt, växelspaksknopp, blinkers - och ljusomkopplare samt strömbrytare måste bytas ut.
Isoleringsmattor på golv inte att förglömma.
Sedan högtryckstvätta "skalet" invändigt och måla om de stora ytorna och "rubba" de mindre ytorna.
Har man inte en "donator", som kan vara rostskadad, utan drivlina eller andra defekter, men med fin inredning så är det nog knappast möjligt att återställa bilen.
Att köpa alla inredningsdetaljer på en bilskrot lönar sig inte, om man inte kan komma överens om ett paketpris när man får länsa bilen på ALLT utom VIN och katalysator.
Jag köpte från en legitimerad bilskrot, som "tar hand om" nyare inlösta bilar, en bil för 4.000:- exkl katalysator och tank, som de tyvärr dränerat med yxa så att t o m bränslepumpen deformerats.
Bilen hade rullat men med mätarställningen under 4.000 mil,
En annan gång köpte jag en krockad och rostskadad bil för 1.000:-, men med fin inredning, av en privatperson.
Men en gång gick jag på en nit.
Köpte en vinter, när det var 15 grader kallt, en OPEL hgv som tillhört en fiskare med 2 schäfrar.
Bogserade hem och ställde in bilen i garaget för att tina.
Dagen efter luktade det tigeravföring i hela garaget.
Rev ut säten, mattor, golvisolering, dörrklädslar, takklädsel m m "löst".
Högtryckstvättade.
När den fått torka luktade det lika djävligt.
Packade ihop bilen så gått det gick och ställde ut den i vinterkylan.
Efter några dagar med öppna dörrar i kylan så luktade det obetydlig med tigerpiss.
Satte ut annons om bilen och sålde den för lika mycket som jag givit för den.
Skillnaden var att nu var den körbar = jag hade fixat startproblemet.
Så sammanfattningsvis - bered dig på ett omfattande arbete som kanske ändå inte blir bra.
Att ozonbehandla en "lindrigt" luktande bil verkar bara en vecka - tro mig.