3590
Sök

Angående den s.k växthus effekten och dess följder!!

266 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
Hej
tänkte starta en tråd och kolla om det var fler än jag som är trött på denna hysterin kring Världens undergång(Koldioxid utsläppen)
Alarmismen är ju större fara än själva globala uppvärmningen tycker jag, och så dessa hycklare som bara snackar skit blir man bara så trött på!

En fråga: Hur kom Al Gore från Washington till New york så snabbt igår på Live earth galan?

En sak e jävligt klar iaf. jag tänker fortsätta att köra bil oavsett!

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
8 juli 2007
Tja e hel tröt på den då värdens klimat har endå ändrat sig genom alla tidsåldrar denna planet gått igenom men nu blir det hysteri så fort någon högt uppsat dude öppnar käften å säjer att vi snart får köpa hus båt om vi ska leva kvar där vi lever.

Vist tuft för dom som lever vid vattnet å des strand gränser ... å vist spär vi på säkert
med vårt levende att tids cyklena går snabbare mällan dom olika värme upp å ned gångarna .... men what a fuck ....

We gets bore,we Lives,then We Die ..... Life is A Bitch any way .......

Tar dagen som den kommer ... mer e det ej värt å göra .... å ha roligt den stund
vi är vid liv på denna jord ......

Ps;Slumpen gjorde att denna planet kom till å slumpen kommer göra att den
försvinner upp hör existera om X-antal år .... å då e ej jag kvar endå ....

//S
Senast redigerat av lonewolf-holm (8 juli 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Sleeper
3 084 Inlägg
8 juli 2007
Växthus effekten är mest bara bullshit tror lika mycket på växthuseffekten som på gud... dvs. INTE mycket. Bara propaganda nissarna i MP som vill få oss att tro så.
precis som lonewolf säger Cykler... istiden kommer ju med jämna mellanrum samt slutar den med jämna mellanrum också så att man får det varmt och gött smile

edit: jag tror tamefan ingenting som de säjer i tv eller i aftonbladet för allt är ju ändå bara lögn
Senast redigerat av Sushikocken (8 juli 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

874 Inlägg
8 juli 2007
Visst blir det för mycket ibland, men samtidigt är det ju bra att världen börjar vakna. Vi kan ju inte hålla på som vi gör nu i all evighet... Oljan tar slut så småningom så är det bara neutral.

Men såklart att man inte slutar köra bil å ha kul!! Vi lever ju nu och inte om 100 år.
Själv tror jag stenhårt på el teknologin. I framtiden kommer vi alla susa okring i ljudlösa el bilar med massa effekt big_smile Blir nog rätt kul..

Hmm, undrar hur mycket det kosar att el-konvertera en Calibra ? tongue

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

266 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
brillmongo skrev:
Visst blir det för mycket ibland, men samtidigt är det ju bra att världen börjar vakna. Vi kan ju inte hålla på som vi gör nu i all evighet... Oljan tar slut så småningom så är det bara neutral.

Men såklart att man inte slutar köra bil å ha kul!! Vi lever ju nu och inte om 100 år.
Själv tror jag stenhårt på el teknologin. I framtiden kommer vi alla susa okring i ljudlösa el bilar med massa effekt big_smile Blir nog rätt kul..

Hmm, undrar hur mycket det kosar att el-konvertera en Calibra ? tongue

Personligen tror inte jag att oljan någonsin kommer ta slut! vi hittar ju nya källor hela tiden! dessutom vet ej jag om fler märkt att just till semester säsongerna så höjs (av en slump?)bensin priset! tycker detta e riktigt märkligt!
Och angående oljan och dess ände så dör väl fiskar hela tiden så ny olja blir ju? visst det tar sin lilla tid men iaf!(lite naivt tänkt, jag vet)
Men igår på Live earth så såg jag en jävla massa ljus, bildskärmar som praktiskt taget forsade ur sig energi som påverkar den globala uppvärmingen! visst de drevs av vindkraftverk men iaf! och ärligt talat hur kom rihanna, lp, xzibit till japan? tåg? nja jag tror det var flyg! som nu var så jävla dåligt! Hela galan var bara till för show inget annat!

visst ska inte sticka under stolen att isen smälter men va fan det kommer ju ta flera hundra år innan vi ser effekt va det tror jag! förra året skulle vi få så jävla varmt över allt! och visst förra sommaren var jävligt varm men hur e sommaren nu? jo vi har haft regn och 15 grader hela veckan! vart tog den s.k uppvärmningen vägen? och för några år sen var det ju en istid på väg! vart tog den vägen? inget snack om den nu nej!
Denna vecka kom det ju fram att det var idisslande djur som påverkade uppvärmningen mest! vad kan man göra åt det? döda alla djur lr?
Väntar på att jonesono och spjutski ska komma med nåt smart för att förgylla min vardag!

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
8 juli 2007
Å Sluta importera smutsig fosil el kraft (Kol) från öst staterna + Danmark.
Satsa på vind å vatten kraft .... för vatten fins det gott om å mer kommer wink

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Sök