torsen skrev:
Growe skrev:
caromania skrev:
Håller med Jaka här. Sifverts har verkligen det mesta, men om man ska hitta skruv till en förkrigsengelsman så kan man gå bet. De har t ex inte BSW (eller hade inte förr) men däremot
har de BSF vilket är svårfunnet.
haha det är bara tydliga tecken att engleska fordon ska man hålla sig lååååååång ifrån .. menar dom uppfann ju mörkret med deras elsystem så
Till mina f d Land Rover-bilar köpte jag BSF hos PIKAB på Murmästarvägen i Bredäng, södra Stockhom.
Jag servade min första Rover som var en Ronda på PIKAB, mycket bra verkstad. Däremot har jag inte haft vägarna förbi sedan de flyttade till Skärholmen så osäker på hur det ser ut idag. Det är lite för långt för mig, då föredrar jag nätet.
Faktum är att allt jag behöver till mina förkrigsbilar alltid köps direkt från England och de specialister som finns där. Men det är lite OT. Det är ändå intressant att det på den lilla bilen fanns både BSW, BSF och BSP plus någon obskyr instrumentgänga både här och där helt och hållet utan logik. Även intressant att de tre identiska Austin Seven från 1936 som jag skruvat isär alla haft olika gängor på flera ställen. Om jag berättade att jag på ett antal ställen sedan ersatt dessa med M4/6/8/10 så skulle jag sannolikt arkebuseras.
BSW får ändå räknas till de stora sorgebarnen vad gäller tillgång. Ibland kan man ersätta dessa med UNC då gängan är i det närmaste identisk, men det är inte optimalt. Bristen på rätt skruv har gjort att man lär sig spara allt oavsett skick.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.