3196
Sök

Automatlåda till Volvo 850 turbo.

142 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Har då rasat min automatlåda igen, jävla klent skit.
Oljekylningen i lådan håller inte.
Har fått reda på att de finns ett kit på Volvo med en ny oljekylning som man kopplar utanför lådan istället (större). tänkte satsa på det, men problemet är de att jag hittar ingen ny/begagnad låda.
Kollat lagabasen och bildelsbasen men kan inte hitta nån med rätt Volvo nr som stämmer.
Finns de fler sidor med lådor eller är det nån som vet nån som har billiga renoverade eller utbyteslådor. smile

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"

125 Inlägg
9 juli 2007
det går inte att byta till en "värre" låda då?  tänkte på tex R lådan eller någon likannde?

142 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
de sägs att volvo nr o all den där skiten måste passa för att inte behöva modda. o R automatlådan är nog inte så mkt bättre va jag hört.. Volvo svaga punkt tydligen. :S

125 Inlägg
9 juli 2007
men om du ska ha en M56 tex, så borde väl istortsätt alla M56 lådor passa tycker jag, även från nyare bilar?

142 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
tycker jag me. men det är ett nr som ska stämma.. tydligen ?....

8 250 Inlägg
9 juli 2007
Tjuren skrev:
de sägs att volvo nr o all den där skiten måste passa för att inte behöva modda. o R automatlådan är nog inte så mkt bättre va jag hört.. Volvo svaga punkt tydligen. :S

Den är inte ett dugg bättre, eftersom det är samma låda. Det är därför R med automat är strypta.

Fearsy skrev:
men om du ska ha en M56 tex, så borde väl istortsätt alla M56 lådor passa tycker jag, även från nyare bilar?

Alla passar, dock med vissa små ändringar beroende på årsmodell. På -95 och framåt så finns inget uttag för hastighetsmätare i lådan, 96 elelr om det är 97 så blir det andra splines på ingående axeln, och på den nyaste så sitter slavcylinder innen i kopplingskåpan istället. Så det kan ju krävas vissa ombyggnationer, men det är långtt från omöjligt att sätta i en nyare manuell låda. Det går naturligtvis även att använda en M56L om man vill det.

Nummer som ska stämma? Är väl samma automat till alla 850?

142 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Jag snackade med han som bytte min låda förra gången pga jag har inga verktyg till att byta låda. De säger att dom flesta heter ju 50-42LE men sen står det ett volvo nr 1208560 eller liknande o att de ska stämma för tydligen. vad är en m56l? men e de inte massa skit som ska byta för att allt ska funka till manuell??

Sök