Byta trådar i lmm

timsofgren
22 mars 2022 · 25 Inlägg

Hej.
Bytade luftmassemätare på bilen till en helt ny men efter ett tag så hade trådarna gått av och försvunnit.
Hade en annan identisk lmm med annat nr på den.
Tog trådarna från den och monterade på den med rätt nr.
Men jag får felkoder på luftmassa och bilen vill inte gå ordentligt.

Så min fråga är om det är skillnad på trådarna då dem ser exakt likadana ut?
Eller om dem har tagit skada.

Hur funkar det, är trådarna bara typ som en värmeslinga?

Mvh Tim

Bmsone Reservdelsnisse
22 mars 2022 · 184 Inlägg

Kör du med sportfilter? Vad är det för bil?

Volvo V70II D3 "Momentum" (2011)
timsofgren
22 mars 2022 · 25 Inlägg

Bmsone skrev:
Kör du med sportfilter? Vad är det för bil?

V70N T5 allt är original

Brådhis * Voff voff *
22 mars 2022 · 10 324 Inlägg

Det är platinatrådar om jag minns rätt och att tex ta i dom med fingrarna förstör dom...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
timsofgren
22 mars 2022 · 25 Inlägg

Brådhis skrev:
Det är platinatrådar om jag minns rätt och att tex ta i dom med fingrarna förstör dom...

Om jag använder handskar eller verktyg, tror du det håller då?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 mars 2022 · 17 622 Inlägg

Brådhis skrev:
Det är platinatrådar om jag minns rätt och att tex ta i dom med fingrarna förstör dom...

Detta var intressant. Jag laborerar med LMM på bilar av annat märke och skarvar in en extern ECU på LMM. Får ibland upp felkod motsvarande "LMM low input signal" Bilen går då i Limp. Kan ju förvisso vara pirat-ECU som inte är konfigurerad ordentligt men den fungerar utmärkt ibland på andra bilar med identisk maskin.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
timsofgren
23 mars 2022 · 25 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Brådhis skrev:
Det är platinatrådar om jag minns rätt och att tex ta i dom med fingrarna förstör dom...

Detta var intressant. Jag laborerar med LMM på bilar av annat märke och skarvar in en extern ECU på LMM. Får ibland upp felkod motsvarande "LMM low input signal" Bilen går då i Limp. Kan ju förvisso vara pirat-ECU som inte är konfigurerad ordentligt men den fungerar utmärkt ibland på andra bilar med identisk maskin.

Två stycken helt identiska lmm, enda skillnaden är sista siffran i numret, kan det vara någon skillnad på dem?

Bmsone Reservdelsnisse
26 mars 2022 · 184 Inlägg

timsofgren skrev:

Hybrid_ skrev:

Brådhis skrev:
Det är platinatrådar om jag minns rätt och att tex ta i dom med fingrarna förstör dom...

Detta var intressant. Jag laborerar med LMM på bilar av annat märke och skarvar in en extern ECU på LMM. Får ibland upp felkod motsvarande "LMM low input signal" Bilen går då i Limp. Kan ju förvisso vara pirat-ECU som inte är konfigurerad ordentligt men den fungerar utmärkt ibland på andra bilar med identisk maskin.

Två stycken helt identiska lmm, enda skillnaden är sista siffran i numret, kan det vara någon skillnad på dem?

Den siffran anger en skillnad ja. Kan vara olika volym på dom.

Volvo V70II D3 "Momentum" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang