3885
Sök

9-3, 03 hackar, dör, Hjälp!

5 Inlägg
8 april 2022
Trådstartare
Hej!

Har precis köpt en begagnad 9-3 2,0 t polar, har bara gått 8000mil.
När jag kör på motorvägen och motorn är kall, och ändrar på fläkten/ac:n (har bara hänt på motorvägen)så dör motorn/börjar hacka. Ett problem är att displayen till fläkten lär trasig och lever ett eget liv så jag vet inte om det är när jag höjer, värmen eller sänker den, eller om det är när Ac är på eller om det är när minskar eller ökar fläkhastigheten.

Någon som vet vad det kan vara?

Med vänlig hälsning,

1 737 Inlägg
8 april 2022
Hmm, liten fråga? Pratar du om fläktmotorn till klimatanläggningen hela tiden-eller menar du att du har problem med att motorn hackar?

mvh/Husse

5 Inlägg
9 april 2022
Trådstartare
Motorn hackar och jag upplever att det blir när jag ändrar på flykthastigheten inne i bilen. När jag trycker på gaspedalen så är det som den inte orkar driva/får tillräckligt med bensin. Den dör inte helt utan detta går över efter ett tag.

1 737 Inlägg
9 april 2022
Hmm, motorn slutar svara på gas, när du fipplar med klimatanläggningen- den lät skum. Du får nog koppla upp den med diagnos, för att få nåt att gå på. Kan inte se att klimatanläggningen skulle kunna döda bränslepump...eller ens påverka den.
Lite felkoder borde vara nästa steg. Vi väntar..mvh/husse

5 Inlägg
9 april 2022
Trådstartare
Tack för ditt svar. Det kommer inte upp några felkoder. Går det att göra analys ändå? Hur gör jag det?

5 Inlägg
10 april 2022
Trådstartare
Jag åkte till en verkstad som kopplade in den. Hittade inga fel på det sättet

761 Inlägg
10 april 2022
Trög gående AC kompressor?

När du ändrar på Acc (klimatanläggningen) och Ac pumpen hoppar igång så går den trökt och motorn orkar inte "dra runt"
Senast redigerat av Snurriis (10 april 2022)

5 Inlägg
10 april 2022
Trådstartare
Ja, det låter det som. Vad kan jag göra åt det? Finns det något sätt jag kan kontrollera att det är det felet?

761 Inlägg
10 april 2022
Tryck på ECON knappen (kopplar ifrån AC pumpen) och sedan dra ner graderna i bilen för att se om det händer samma sak.

Sök