Fortsatt lite med -75an, Går sakta men säkert framåt. Blev inte så mkt fotat då pappa var med och han inte gillar att jag håller på med telefon när jag ska skruva
Började med att kolla över handbromsen då allt till den låg i skuffen, Beställde nya backar,monteringssats samt plåten för backspärren! Gillar när man monterar fräscha grejor
Sen börjad de roliga med att montera fjädrarna till backarna
Finns nog inge roligare
Dock bruka det gå relativt fort med en avbitare, Om man inte hamnar i otakt dvs
Så nu finns det till å med en fungerande handbroms i bilen!
Sen tänkte jag motionera alla bromsok men det sluta med att jag beställde lite renoveringssatser då det va massa vatten i bromsoljan, va nån svart sörja i behållaren så lika bra att gå igenom allt!
Sen blev det en resa för att hämta lite bra och ha saker till den! Fram fjädrar från 240 turbo,Nå coola dämpare å sedan bakfjädrar samt en kofångare.
Tro det kan bli mkt bra
Kofångaren trilla dit rätt fort bara för att den ser bättre ut med
Dock letar jag efter ett höger 244 baklyse då 264 baklysen inte växer på träd längre och vill inte ha dom på en busbil
Sedan började det roliga med att byta fjädrar/dämpare runt om!
Alltid lika kul fram
Liten skillnad på dom nya
Ska även dit med förstärkningsplåtar i ovan kant av tornet då jag inte vill knäcka tornen
Dock passa dom inte eftersom 75orna ha runda hål där upp istället för ett D... Men men lite jobb med dremeln så ska dom nog passa!
Här ha vi slut resultatet! Hög som satan blev den iallafall
Pappa har alltid gnällt att jag sänkt mina volvos för mkt å nu va den plötsligt för hög....
Den blev riktigt hård i fjädringen, dock det lilla jag provkört på uppfarten så kändes den hård men inte stötig
Få göra en bättre utvärdering när den går att köra på vägen