Jag rekomenderar dig verkligen att köra bilen så som Audi designade den.
Burken över är inte där för att göra bilen dyrare.
Orginal pappersfilter (det är papper under skumgummit) är inte bra att ha öppna om dom blir blöta. Då tätar dom sig, och ev brister.
Öppna inoljade eftermarknadsfilter ger problem med Luftmassemätaren BLAND ANNAT. Oljan som släpper och kladdar. För lite olja så renar det för dåligt.
Någon extra kraft är det nog ingen vettig som tror att man får, men det är väl boooande insugsljudet man är ute efter antar jag.
Avsevärt bättre då att modifiera avgasröret EFTER alla katalysatorer/partikelfilter, mm.
Jag låter nog som en sur stöt, men det är så många som drar på sig kostsamma bilfel i ungdomligt oförstånd. Vet man vad man ger sig in i, är det sen upp till var och en.
Senast redigerat av Mossan1 (14 juni 2022)