På mina V8:or så har jag som TS skriver. Kylarlock med ett första läge men är kylaren under tryck med het motor så sprutar kylarvätskan ut. Jag har expansionskärl och kylarlocket ska hålla nivån. Vid kall motor så står nivån i kärlet på markeringen "Cold" och vid het motor är nivån vid markeringen "Warm". Det där regleras av kylarlocket som ibland behöver bytas när dom tappar stinget och inte kan reglera riktigt. Precis efter en tur och motorn är het så är alltså nivån i kärlet vid "Warm". Nästa gång jag ska köra så är ju motorn kall och nivån är vid "Cold".
MEN ÖPPNA ALDRIG KYLARLOCKET NÄR KYLARVÄTSKAN ÄR HET!! DÅ BLIR DET GARANTERAT KRAFTIGA BRÄNNSKADOR!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!