Renovering av en Little fitheen mini. 1 av 200 tillverkade. Bilen är inte körd på många år och har allmänt sunkigt skick. Ska försöka forcera lite och se till att få bilen att fungera så jag kan köra en rullande renovering sen.
Snabb renovering av Austin Mini 1975. Bilen är lite udda med vara en ”little fitheen mini” specialutgåva byggd i 200 exemplar. Den är ganska sunkig och inte körd på många år. Toppen är borta på motorn och fullt med vatten i motorn. Nåväl börjar med en bruks renovering så jag får rull på den igen.
Fick leverans idag av lite bra o ha grejer. Bland annat en annan motor. Ska göra rent den och måla upp den så den ser lite trevligare ut innan den monteras. Passar självklart också på att fixa motorutrymmet när det blir tomt.
Detta projekt får lägsta prio då jag har för mycket med Panteran, rodden o 356:an. Har i alla fall hunnit slitit ut subframen med motor o låda. Så man kommer numera åt för göra iordning motorutrymmet.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.