Detta är inte korrekt, men jag har någon gång fått lov att manuellt skruva UT kolven 1/4 varv för att få handbromsen ok.
Dvs
Först, hela korrekta proceduren enl tidigare. Naturligtvis.
Om otillräckligt, trots inkörda belägg och allt annat ok, har jag klämt tillbaka kolven så långt det går (utan att skruva) och sen skruvat UT kolven så den precis går över beläggen.
Ofta är en pigg i beläggen för kolven var 1/4 varv att ta hänsyn till.
Jag har gjort detta med framgång (även långsiktigt) på Hyundai Elantra Volvo S40 och Passat (2005)
Ingen Audi A4.
Tar inget ansvar för om det inte funkar på A4 2002.
Edit:
Jag har också varit med om kärvande virar, som endast kärvar vid belastning. Dvs löper lätt obelastad och luras men med motstånd nypt och gått tungt. Troligen slitet och/eller rost i en böj. Detta på släp, förvisso, men varför inte också en handbromsvire...
Senast redigerat av Mossan1 (10 augusti 2022)