3502
Sök

Skakande bil

39 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
Har en liten fråga bara om att min bil skakar lite. Ratten är så gott som stilla men bilen skakar mer ju fortare man kör. Det är inte så mycket under 80 men över så blir det mer och mer ju fortare man kör.
Kan det räcka med en hjul-/framvagnsinställning eller är det nåt annat. Jag vet att jag bytte kardanaxeln på min gamla bil då den skakade men den skakade mer och då var det leden i bakre axeln som var kass.

113 Inlägg
7 juli 2007
matte_c skrev:
Har en liten fråga bara om att min bil skakar lite. Ratten är så gott som stilla men bilen skakar mer ju fortare man kör. Det är inte så mycket under 80 men över så blir det mer och mer ju fortare man kör.
Kan det räcka med en hjul-/framvagnsinställning eller är det nåt annat. Jag vet att jag bytte kardanaxeln på min gamla bil då den skakade men den skakade mer och då var det leden i bakre axeln som var kass.

Hmm känner du ingenting i ratten så skulle ja tippa på att de e nånting i bak som spökar iaf

39 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
men det känns som det kommer framifrån faktiskt... måste balansera däcken så hör jag av mig igen smile

13 Inlägg
8 juli 2007
Jag hade det problemet på en av mina bilar för ett tag sen. Då var det främre motorfästet som hade gått sönder. Värt att kolla upp i alla fall.

39 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
hur kollar man det enkelt?

1 489 Inlägg
8 juli 2007
Tillobörjamed så kan du skriva vad det är för bil du har ?

• Även den starka måste ta i när han skiter

39 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Jag har en peugeot 405 MI16 en -93:a med 2-liters motorn smile

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
9 juli 2007
Börja med att ballansera alla hjulen, kolla glapp och sånnt i fram och bakvagn. Gör en hjulinställning (om det inte är det så är det iaf bra att ha gjort).

39 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
ja jag tänkte med det. alltid bra i vilket fall ^^ tack iallafall... ska kolla motorfästet om det inte hjälper... på min gamla bil fick jag byta kardanstången för att det skakade sad vill gärna slippa nåt sånt tongue

Glidarn
408 Inlägg
10 juli 2007
Har åxo samma prob, å ja har bytt nästan allt i framvagnen skivor, styrled, spindelled,+ alla bussningar. så det ända jag har kvar att kolla e motorfästet å se om det glappar. det e så irreterande!!!!!

(obrut)

1 741 Inlägg
10 juli 2007
det kan lika gärna vara bakifrån. bilar är konsiga när det gäller vibbrationer. ett bromsok jävlades bak för mig då vobblade bilen som fanken och var helt säker att det kom framifrån men icket.... så ett tips är ju att titta bak åxå.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
10 juli 2007
hade samma pro,eblem me min och efter en framvagnsintställning, kan vara allt från vinda bromsskivor till dåliga stabstag osv.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

438 Inlägg
10 juli 2007
Börja med att balansera hjulen...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 juli 2007
Kolla glapp först, ännu smidigare än att balansera, sen balansera och sen vidare och vidare i det vi skrivit...

Sök