Har en liten fråga bara om att min bil skakar lite. Ratten är så gott som stilla men bilen skakar mer ju fortare man kör. Det är inte så mycket under 80 men över så blir det mer och mer ju fortare man kör. Kan det räcka med en hjul-/framvagnsinställning eller är det nåt annat. Jag vet att jag bytte kardanaxeln på min gamla bil då den skakade men den skakade mer och då var det leden i bakre axeln som var kass.
Har en liten fråga bara om att min bil skakar lite. Ratten är så gott som stilla men bilen skakar mer ju fortare man kör. Det är inte så mycket under 80 men över så blir det mer och mer ju fortare man kör. Kan det räcka med en hjul-/framvagnsinställning eller är det nåt annat. Jag vet att jag bytte kardanaxeln på min gamla bil då den skakade men den skakade mer och då var det leden i bakre axeln som var kass.
Hmm känner du ingenting i ratten så skulle ja tippa på att de e nånting i bak som spökar iaf
Börja med att ballansera alla hjulen, kolla glapp och sånnt i fram och bakvagn. Gör en hjulinställning (om det inte är det så är det iaf bra att ha gjort).
ja jag tänkte med det. alltid bra i vilket fall ^^ tack iallafall... ska kolla motorfästet om det inte hjälper... på min gamla bil fick jag byta kardanstången för att det skakade vill gärna slippa nåt sånt
Har åxo samma prob, å ja har bytt nästan allt i framvagnen skivor, styrled, spindelled,+ alla bussningar. så det ända jag har kvar att kolla e motorfästet å se om det glappar. det e så irreterande!!!!!
det kan lika gärna vara bakifrån. bilar är konsiga när det gäller vibbrationer. ett bromsok jävlades bak för mig då vobblade bilen som fanken och var helt säker att det kom framifrån men icket.... så ett tips är ju att titta bak åxå.