Bättre sent än aldrig, lär många inlägg börjat här på garaget. Men dags för en uppdatering igen!
Både vår och sommar är förbi. Ska försöka ta vid där jag slutade sist.
Skrev att jag skulle byta hjullager bak pga vibrationer. Lager byttes men vibrationerna fanns kvar. Jag blev riktigt jävla less ett tag för jag inte kom fram till vad det va.
Men jag gör en lång visa kort, det var vinkeln på kardan som inte lirade helt. Köpt en ny stödlagerplatta från mkm och fått sätta några distanser så vinkeln blev bra. Sån jävla lättnad.
Efter lite paus under sommarn, då jag renoverat en annan T5 motor, så vart det dags för reggning.
Det gick vägen, sjukt kul. Hade en riktigt trevlig besiktningsman som gillade bilen.
När jag kom hem från besiktningen.
Jag har inte hunnit köra så mycket som jag velat, sen haft lite strul med gammalt batteri som bytts ut nu och ett störigt startfel som förmodligen sitter i tändlåset me nå drygt glapp. Men bilen går fint, även på motorväg.
Det har i alla fall blivit lite kul fix, köpt coilovers till fram. Så blev det sänkfjädrar i bak för coilovers bak var slut. Det löser vi sen.
Märkte nu att jag inte har nå bilder när den är på backen med sänkningen.
Har även fått gummi på nya fälgarna och slängt på spacers, det kommer bli riktigt bra i vår
Då ska det justeras höjd, på med lite addons i fram och en läpp.
Får köra originalfälgarna nu tills vintern sen slänga på några dubbdäck.
Ska nog bli lite bättre med inlägg här om intresset finns. Hörs!