23 februari 2023
Trådstartare
Hej har läst och sökt runt på forumet i närmre 3 veckor och försökt fixa felet utan att lyckas.
Har en trimmad s60 2.4t som laddar stabila 0.6 bar max, men enligt de som trimma så ska den ladda runt 0.9 till 1 bar.
Jag har gjort följande felsökningar:
trycksatt hela systemet och det läckte inte förutom pyttelite mellan turbo och luftfiltret
Bytt till ny wastegate som är korrekt inställd, har även testat att skruva åt och lös den utan framgång, ger bara överslag i laddtryck, som den är nu så överslår den inte men laddar 0.65 bar
Bytt vakumslangar mellan magnetventil och wastegate samt magnetventil och turbosnäckan
Testat en kompis magnetventil (t5a) utan skillnad i laddtryck
Bilen är även storservad med nya tändstift, bränsle luft och oljefilter, den bränner ingen olja och har inga felkoder som man kan läsa med vanlig felkodläsare, ska kontakta en kompis för o se om vida dice kan se något.
När jag kör utan wastegate inkopplad så går den utan problem upp i 1bar, det gör den även om jag skruvar åt wastegate men då slår den upp i 1bar för att sen gå ner till 0.5 bar osen sakta upp i 1 bar igen.
Så min fråga är vad i hela friden det kan vara för fel, är det den förbaskade magnetventilen eller vad kan det vara?
Edit: läste vidare o eftersom jag har sportluftfilter så tänker jag rengöra lmm imon
Senast redigerat av Bigfischii (24 februari 2023)