Börjar närma sig nu. Det tråkiga är att det är mörkare nyans på fram oken som jag fick tag i höstas än bak oken som hämtades på Bilia i veckan, vet inte om jag ska sälja fram oken och införskaffa nya fram ok.
eller sätter du dom märka på enna sida dom andra på andra sidan om dom är lika dana så syns ju inte färgskifningen
Tyvärr är det olika ok. Kommer dock börja med huvudcylindern och bakbromsarna till helgen, om det är bra väder...
Fått gjort lite i helgen, bytat huvudcylinder, fått dit oken och dragit nya bromsrör och slangar. Trodde mina Nebula skulle passa sålänge men vart tvungen att fixa R-fälgar, tur att dom dök upp på blocket dagen efter. Även om det är kopior, någon som har Pegasus i bra skick?
gött med lite vrid och effekt.. bara en fråga varför så låga varv? brukar ju varva på vitblockarna duktigt.. men ser att det faller pladask vid relativt låga varv eller visar den fel?
gött med lite vrid och effekt.. bara en fråga varför så låga varv? brukar ju varva på vitblockarna duktigt.. men ser att det faller pladask vid relativt låga varv eller visar den fel?
gött med lite vrid och effekt.. bara en fråga varför så låga varv? brukar ju varva på vitblockarna duktigt.. men ser att det faller pladask vid relativt låga varv eller visar den fel?
Det är original kamaxlar
okej det förklara en del.. inte ens glt kammar? då finns det mer att hämta om du skulle vilja.. inte direkt så att effekten du har inte är fullt tillräckligt men oftast är det ju så att mycket vill ha mer i slutänden
var mest fundersam då jag sätt t5 med liknande effekt men mycket högre varv imponernade att endå få ut den effekten utan att varva motorn till månen...
har dessutom nog fastnat för mycket på youtube och alla dessa honda k20/k24 som varvar 9500-10000rpm och har 1400hk det gör ju att man blir lite skadad..
gött med lite vrid och effekt.. bara en fråga varför så låga varv? brukar ju varva på vitblockarna duktigt.. men ser att det faller pladask vid relativt låga varv eller visar den fel?
Det är original kamaxlar
okej det förklara en del.. inte ens glt kammar? då finns det mer att hämta om du skulle vilja.. inte direkt så att effekten du har inte är fullt tillräckligt men oftast är det ju så att mycket vill ha mer i slutänden
var mest fundersam då jag sätt t5 med liknande effekt men mycket högre varv imponernade att endå få ut den effekten utan att varva motorn till månen...
har dessutom nog fastnat för mycket på youtube och alla dessa honda k20/k24 som varvar 9500-10000rpm och har 1400hk det gör ju att man blir lite skadad..
Längre fram blir det portad topp och andra kamaxlar så bör det hamna på strax över 600hk. Nu är det väl igentligen ett perfekt register för en bruksbil utan att ha mycket turbo lagg.
okej det förklara en del.. inte ens glt kammar? då finns det mer att hämta om du skulle vilja.. inte direkt så att effekten du har inte är fullt tillräckligt men oftast är det ju så att mycket vill ha mer i slutänden
var mest fundersam då jag sätt t5 med liknande effekt men mycket högre varv imponernade att endå få ut den effekten utan att varva motorn till månen...
har dessutom nog fastnat för mycket på youtube och alla dessa honda k20/k24 som varvar 9500-10000rpm och har 1400hk det gör ju att man blir lite skadad..
Längre fram blir det portad topp och andra kamaxlar så bör det hamna på strax över 600hk. Nu är det väl igentligen ett perfekt register för en bruksbil utan att ha mycket turbo lagg.
fördelen är ju att du även har väldigt bra körbarhet när man har orginalkammar.. ju värre kam ju värre bruksbil blir det.. inte skoj att hoppa fram på låga varv..