4087
Sök

Byte från regina till LH2.2

25 Inlägg
2 maj 2023
Trådstartare
#1
Tja!!

Jag har införskaffat mig en Volvo 745a från 1992 med regina insprutningssystem. Jag har tänkt byta systemet till Bosch LH 2.2 och undrar mest om någon annan har gjort det och kan svara om hur svårt det är.

Tacksam för svar

Mvh Lucas

2 306 Inlägg
2 maj 2023
#2
Du behöver allt som hör till det, kabelhärva och allt, så det är en del jobb men absolut inte omöjligt. Typ samma jobb som att konvertera från förgasare till insprutning, det bör du kunna hitta en del info om på nätet. Men hade rekommenderat LH2.4 om du ändå ska göra det, då kan du dessutom sätta i en turbomotor i framtiden om du skulle vilja och då mer eller mindre bara byta boxar. smile


5 686 Inlägg
25 Inlägg
2 maj 2023
Trådstartare
#4
Mew skrev:
Du behöver allt som hör till det, kabelhärva och allt, så det är en del jobb men absolut inte omöjligt. Typ samma jobb som att konvertera från förgasare till insprutning, det bör du kunna hitta en del info om på nätet. Men hade rekommenderat LH2.4 om du ändå ska göra det, då kan du dessutom sätta i en turbomotor i framtiden om du skulle vilja och då mer eller mindre bara byta boxar. smile

Hade fått fel info av polaren ska byta till 2.4 😊

25 Inlägg
2 maj 2023
Trådstartare
#5
Lucask skrev:
Tja!!

Jag har införskaffat mig en Volvo 745a från 1992 med regina insprutningssystem. Jag har tänkt byta systemet till Bosch LH 2.2 och undrar mest om någon annan har gjort det och kan svara om hur svårt det är.

Tacksam för svar

Mvh Lucas

Menade 2.4 😄

25 Inlägg
3 maj 2023
Trådstartare
#6
Mew skrev:
Du behöver allt som hör till det, kabelhärva och allt, så det är en del jobb men absolut inte omöjligt. Typ samma jobb som att konvertera från förgasare till insprutning, det bör du kunna hitta en del info om på nätet. Men hade rekommenderat LH2.4 om du ändå ska göra det, då kan du dessutom sätta i en turbomotor i framtiden om du skulle vilja och då mer eller mindre bara byta boxar. smile

Men jag hörde nåt om att man ska byta svänghjul om man byter elsystem eller kanske dom menar svänghjulsgivaren?

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
3 maj 2023
#8
man tar motorhärvan från en volvo 240 88b-93  dessa är enkla att montera.. 

eller så gör man absolut det bästa man hänger i elsystem från en 940 96-98   denna elen är utslutande bästa elen till 940 man kan använda..
väldigt lätt och smidigt.. 

svänghjulet skilljer med största sannolikhet    men det löser man enklast att ta motorn från ovanstånde fordon när man endå tar elen. så får man turbo på köpet smile

Kör fort så hinner inget hända...

25 Inlägg
4 maj 2023
Trådstartare
#9
Growe skrev:
man tar motorhärvan från en volvo 240 88b-93  dessa är enkla att montera.. 

eller så gör man absolut det bästa man hänger i elsystem från en 940 96-98   denna elen är utslutande bästa elen till 940 man kan använda..
väldigt lätt och smidigt.. 

svänghjulet skilljer med största sannolikhet    men det löser man enklast att ta motorn från ovanstånde fordon när man endå tar elen. så får man turbo på köpet smile

Ja de just de som är grejen att har bara köpt motor elen och sen boxar o allting av en polare så har bara motorn som sitter i den just nu

1 109 Inlägg
5 maj 2023
#10

Lucask skrev:
Growe skrev:
man tar motorhärvan från en volvo 240 88b-93  dessa är enkla att montera.. 

eller så gör man absolut det bästa man hänger i elsystem från en 940 96-98   denna elen är utslutande bästa elen till 940 man kan använda..
väldigt lätt och smidigt.. 

svänghjulet skilljer med största sannolikhet    men det löser man enklast att ta motorn från ovanstånde fordon när man endå tar elen. så får man turbo på köpet smile

Ja de just de som är grejen att har bara köpt motor elen och sen boxar o allting av en polare så har bara motorn som sitter i den just nu

Då åker du på att byta svänghjul för det som sitter på motorer med Regina-systemet har annorlunda triggerhål
simlar skrev:
Regina har 44-2-2

Dessutom behöver du luftmassemätare och tändspole från den andra motorn. Ev lite andra prylar också.



Sök