Growe skrev:
vissa fordon är ju svårare att värdera än andra. och framför allt utan att veta skicket..
Caddyn antar jag var bilen som brukades varje dag tanke på årgången så den är nog lättast att värdera. den skulle jag gå på värderade priset på sidan där du kollade upp fordonen på
och köra på det.
en volvo 945 som är fungernade skick skulle kunna vara värld någonstans mellan 10.000-35.000 det är nog skicket och miltalet som påverkar priset. men det är ju bilar som fungerar bra med få problem men skicket och milen avgör rejält priset.. det finns sånna bilar som kostar betydligt mer än 35.000 men då behöver dom vara i bra skick och med inte allt får många mil..
mc är jag helt lost på men kolla olika annonser vad liknande fordon som ser ut att vara i liknande skick. det finns gamla mc som bara är värda några tusen lappar men sen finns det någon extremt ovanlig modell som kostar väldigt mycket mer. så det bästa är att göra värderingen själv så långt man kan.
i slutänden kommer du få annonsera ut fordonen någonstans och blocket är väll det vanligaste stället för fordon men se upp det finns mycket folk som gör allt för att lura någon.
så man får alltid skambud folk som kommer och kollar och är man helt ovetande så blir man lätt lurad att ett fordon är i uruselt skick fast den kanske inte är det.
ta gärna lite bilder på alla fordonen och posta i denna tråd.. med mil och hur du tycker dom ser ut att vara i skick försök fota skador rost och sånt oxå.. finns många med stor kunskap både med bilar och mc. täck registreringsnummret men anteckna miltalen på fordonen.
och posta här oxå.. så kan man försöka ge rättvis prisbedömning