Är ny på att kasta ihop nånting med hjälp av glasfiber osv.
Har läst en del om glasfiber arbeten på nätet och har nästan allt till 100% uppfattat vad detta innebär. (Finns säkert mycket frågetecken ändå.) Har en snabb och enkel fråga som lyder:
Om man gjuter av eller dylikt med byggskum, kan man kasta på glasfiberväv samt glasfiber spackel och hela köret direkt på byggskummet?
Är ny på att kasta ihop nånting med hjälp av glasfiber osv.
Har läst en del om glasfiber arbeten på nätet och har nästan allt till 100% uppfattat vad detta innebär. (Finns säkert mycket frågetecken ändå.) Har en snabb och enkel fråga som lyder:
Om man gjuter av eller dylikt med byggskum, kan man kasta på glasfiberväv samt glasfiber spackel och hela köret direkt på byggskummet?
Tacksam för snabbt svar
Mvh Markus / Marmak
Fasen ingen anining kan noll men i mina öron så låter det som det ej går?
Kom på en till sak, spackla byggskummet först, eller vad du nu använder med vanligt sandspackel, sånt snickare kör på gispskivor. slipa lite lätt och sen kan du lägga på polyester. Styrenet smälter nämligen byggskummet.
Tack för alla svaren, som jag skrev ifrån början så tror man alltid att man vet nästan allt, men icke! Nya frågor har dykt upp..
"sen spänner du fleecetyg över skiten och målar på rejält med polyester.. som köps billigast på biltema.. Funkar kanon, har använt nån gång"
Menar karln här att när man ska använda sig av tyg så måste man använda "fleecetyg"? Kan man inte använda all slags tyg till själva "formningen"? Som eventuellt ett gammal lakan? Sedan skriver han att man endast ska använda polyester? Öh?
Killen har förvirrat mig helt, behöver mer sömn så jag vaknar till och för en riktig uppfattning, helt borta just nu..