2 oktober 2023
Trådstartare
Då har man gått iland med bil.
Efter mycket velande fram och tillbaka. Skulle jag köpa en gammal 9-5:a stationsvagn, 520d från 2016-2017, Optima, Superb eller GTE så landade vi på en nybegagnad Passat GTE, uttaget slutet av 2020.
Lite ekiperad med mer utrustning är ren standard. Executive, Dragpaket, värmare, panorama (som jag egentligen inte gillar), svart innertak och en lite ovanligare lack än de flesta. Miltalet är lågt, så vi har många mil att klämma ur den. Det enda den egentligen saknar är väl det digitala klustret.
Blev lite av ett impulsköp, åkte till en handlare för att titta på en annan bil, och fann denna som var nyinkommen, var förste som provkörde och bestämde mig ganska snabbt att det var det var lika bra att köpa då vi är i ganska akut behov av en bil innan vintern. Denna var i bra skick inte förmodligen körd av en som tagit hand om en lite mer än gemene man.
Kanske inte bilen jag känner, WOW, vad kul, shit va roligt. Utan det är en bil som jag kan tänkta mig ratta ett tag, varken mer eller mindre. Kommer frakta familjen bekvämt och avslappnat. Hoppas kunna köra på el de flesta lokala milen, och tämligen snålt i övriga.