Köpråd lyft

Djon
21 oktober 2023 · 6 Inlägg

Tjenare!

Jag hobbymeckar hemma i garaget på mina 3 fordon och gör lite diverse jobb åt kompisar/släktingar. Mestadels service och oljebyten. Jag har använt mig av en biltema domkraft och bockar när man behöver in under bilen. Jag är dock rätt trött på att ligga på garagegolvet och sträcka mig in under bilen, vad tror ni om denna lyft? Priset är lagom för min ambition och har har inte högt i tak eller armering i betongen för en full lyft.

Den säger 1500kg per par vilket borde klara de flesta personbilar med tanke på att 2 hjul är på backen och bilarna har någon sorts viktfördelning mellan fram och bak?

https://verktygsboden.se/garage-verksta … per-1500kg

Vad tror ni? Bra eller skit 💩

Mvh
David

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 oktober 2023 · 14 079 Inlägg

Djon skrev:
Tjenare!

Jag hobbymeckar hemma i garaget på mina 3 fordon och gör lite diverse jobb åt kompisar/släktingar. Mestadels service och oljebyten. Jag har använt mig av en biltema domkraft och bockar när man behöver in under bilen. Jag är dock rätt trött på att ligga på garagegolvet och sträcka mig in under bilen, vad tror ni om denna lyft? Priset är lagom för min ambition och har har inte högt i tak eller armering i betongen för en full lyft.

Den säger 1500kg per par vilket borde klara de flesta personbilar med tanke på att 2 hjul är på backen och bilarna har någon sorts viktfördelning mellan fram och bak?

https://verktygsboden.se/garage-verksta … per-1500kg

Vad tror ni? Bra eller skit 💩

Mvh
David

Den lyfter ju bara 40 cm. Så du får nog ligga på golvet i alla fall.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Djon
21 oktober 2023 · 6 Inlägg

Vettemannen skrev:

Djon skrev:
Tjenare!

Jag hobbymeckar hemma i garaget på mina 3 fordon och gör lite diverse jobb åt kompisar/släktingar. Mestadels service och oljebyten. Jag har använt mig av en biltema domkraft och bockar när man behöver in under bilen. Jag är dock rätt trött på att ligga på garagegolvet och sträcka mig in under bilen, vad tror ni om denna lyft? Priset är lagom för min ambition och har har inte högt i tak eller armering i betongen för en full lyft.

Den säger 1500kg per par vilket borde klara de flesta personbilar med tanke på att 2 hjul är på backen och bilarna har någon sorts viktfördelning mellan fram och bak?

https://verktygsboden.se/garage-verksta … per-1500kg

Vad tror ni? Bra eller skit 💩

Mvh
David

Den lyfter ju bara 40 cm. Så du får nog ligga på golvet i alla fall.

/Benny

Mycket sant, högre lyft får dock inte plats i mitt garage. Men en normal bil har markfrigång på 12-15cm och eftersom man lyfter i däcken blir det ju mer plats? Iaf när man kan lämna däcken på inte nyttjar bockar.

Mvh
David

zemet
21 oktober 2023 · 4 049 Inlägg

Jag tycker det verkar vara skit.

Gör ju i princip samma jobb som en ramp hade gjort men för 5x pengarna och mer arbete....

Köp 2 ramper istället, det är vad jag  hade gjort för att få den funktionaliteten.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang