Hej! Jag har flyttat ut till landet med familj och behöver tips på en bil för pendling. Sambon jobbar natt så vi kommer pendla med samma bil. Drygt 2 mil enkel resa. Mitt första boende med garage så jag har tänkt lära mig att utföra enklare arbeten själv
50 000-65 000 kr Billig milpeng Hyfsat "Älgsäker"
Med dessa krav är jag medveten om att det får bli en kompromiss. Jag har funderat på en Toyota Yaris men undrar hur det är om man har oturen att köra på ett större djur på landsvägen. Vad tänker ni?
Grundtipset är en japansk bil. Honda, Suzuki, Toyota eller Mazda. Tycker du ska vidga budgeten till 100.000:- eller ännu hellre 150.000:-. Tyvärr är Toyota Corolla/Auris övervärderade, för att de är så bra(men också tråkiga), annars prio 1.
Grundtipset är en japansk bil. Honda, Suzuki, Toyota eller Mazda. Tycker du ska vidga budgeten till 100.000:- eller ännu hellre 150.000:-. Tyvärr är Toyota Corolla/Auris övervärderade, för att de är så bra(men också tråkiga), annars prio 1.
Ja, Toyota är intressant. Sambon har en Volvo V60 disel från 2010 och den verkar falla isär bit för bit. Jag vet inte varför dock
Du tänker en högre budget på grund av säkerhetsskäl?