Kan skriva ungefär vad jag svarade i en köpråd-tråd för några dagar sedan.
Köpte modellen du nämner (år 2015), samma hk och allt, för lite över en vecka sedan och har använt den dagligen sedan dess. Under den korta tid jag haft den så har jag varit mycket nöjd. Drar lite mer än vad som är uppgett, men det gäller väl de flesta bensin/dieselbilar. Jag tycker mig ha blandad körning fram och tillbaka från jobbet och ligger på strax över 0,6 l/milen. Vad jag har läst mig till ska kamremsbyten göras vid 10 000 km eller 6 år men det står tametusan helt olika beroende på var man läser. Ska vara väldigt viktigt att service har skett enligt rätt intervaller och att oljan som använts är av rätt typ, tydligen har dem haft problem (precis som Ford) med sina "våta" kamremmar som löses upp av fel olja och täpper igen oljesilen. Så ha koll på det.
Jag gillar att dem vågar sticka ut lite med hur dem utformat kupén och alla instrument i fram samt positionen av ratten, men det är ju helt en smaksak. Vet att flera kommenterat på att fläktkontrollen är integrerad i touchscreenen och att det är krävande att justera den medan man kör, men jag håller inte alls med om det. Stort bagageutrymme, vilket är ett plus om man har en familj med sig på resan. Jag har panoramatak på min vilket är lite mysigt men det kompromissar också utrymmet för långa passagerare (~185 cm+) i baksätet, vilket är något man kanske behöver ta i beaktande.
Fråga om du undrar något mer.