Blinkers i bil blinkar dubbelt så snabbt - men ingen lampa trasig

MrSpadrig
4 december 2023 · 2 Inlägg

Tja.

Jag köpte precis en Ford Mondeo (2016) som ”slit- och slängbil”. Nu plötsligt har blinkersen I BILEN dubblats i hastighet. Men allt ser bra ut utvändigt. Blinkers blinkar normalt, hel- och halvljus, bromsljus, backljus, dimljus osv. Dvs allt är OK…

…så vad kan ha orsakat att blinkersen i bilen nu blinkar dubbelt så snabbt?
Vet inte om det spelar in, men varningsblinkers blinkar i normal takt. Det är endast när jag blinkar höger eller vänster som det är dubbel hastighet.

Tack på förhand

Xebers76
4 december 2023 · 2 280 Inlägg

Dragkrok på bilen? Ibland skit i släpvagnskontakten som stör.

Familjen hade en V70 N längre tillbaks och under många år hade den problem med att den blinkade fort åt vänster... ibland. Tillslut visade det sig vara glödlampan vänster fram som det var fel på. Den lös som den skulle men problemet försvann efter byte.

MrSpadrig
4 december 2023 · 2 Inlägg

Xebers76 skrev:
Dragkrok på bilen? Ibland skit i släpvagnskontakten som stör.

Familjen hade en V70 N längre tillbaks och under många år hade den problem med att den blinkade fort åt vänster... ibland. Tillslut visade det sig vara glödlampan vänster fram som det var fel på. Den lös som den skulle men problemet försvann efter byte.

Det är dragkrok - och den varnade om något fel med släpvagnskontakt/adapter när jag körde med släpvagn för några dagar sedan. Dock samma visa där - den varnade, Men alla lampor på släpet lös som de skulle.

Nu när jag tänker på det undrar jag om detta ”fel” uppstod efter att man kört med släpet. Hm…

zzr94092
4 december 2023 · 4 411 Inlägg

För mycket blinkers olja!
Sorry kunde inte hålla mig!🫣

Mack Forum- och sitemoderator
5 december 2023 · 26 174 Inlägg

zzr94092 skrev:
För mycket blinkers olja!
Sorry kunde inte hålla mig!🫣

Kan aldrig bli för mycket.
Hellre för mycket än för lite, som det verkar vara i just tyska bilar. De kanske har små tankar?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang