Tjena en liten uppdatering .. tråkiga nyheter dock..
Då jag är väldigt upptagen med mycket samtidigt så står mest amazonen å skäms i ett hörn.
Somsagt har väldigt mycket att göra så ber om ursäkt för fördröjningen. Har bla hunnit bygga en Volvo 740 med om605 super turbo bänkad 304/512nm och bygger billjud imellanåt samtidigt som chevan fortfarande är lite prio 1. Men snart så!
Btw är det någon som vet om eller sitter på någon stöddig bakvagn!? ( BMW M3)/(Mercedes (400/350/320 diesel grunka) som kan tänkas skänka eller sälja? Isåfall hojta, då skon med klämmer där! Eftersom hjulhusen ändån måste bytas så vill jag måtta in så jag får på 355 sulor eller liknande så de bättar lite! Om jag nu vill åka rakt fram!? Trevlig måndag mvh
Tjenixen , nu är sommaren Över å mer tid finns för roligheter. Insåg att 648an är 28cm för lång för motorrummet så det va ju bara å fimpa lite av bilen hehe..
Samtidigt som de gör så tjusterar Cosmos framvagnen , byter topplagringar mm & kollar så allt stämmer .
Tjenixen , nu är sommaren Över å mer tid finns för roligheter. Insåg att 648an är 28cm för lång för motorrummet så det va ju bara å fimpa lite av bilen hehe..
Samtidigt som de gör så tjusterar Cosmos framvagnen , byter topplagringar mm & kollar så allt stämmer .
Ser häftigt ut. Kul projekt. Kommer följa detta. Glöm inte bort att förstärka upp rambenen bakåt i bilen från framaxelbalken. Amazonen är vek i böjen upp i motorrummet.
Kul att höra, Självklart inget kommer lämnas åt slumpen allt ska gås igenom . ———————————————————- Har plockat fram maskineriet för att få koll på platsering av motor med lut m.m , Värkar bli mycket bra dehär efter mycket omtjustering. Lägger in lite bilder nedan.
Liten uppdatering vi har måttat in överfallen till nykommande bakvagn. Blir en 1031 Volvo Axel. Bilen kommer bli så lätt så troligtvis kommer det hålla över förväntan iallafall
Hej, efter 2021 blev inget som tänk av många olika omständigheter. bilen blev såld till en dåvarande kompis och nu står förfallen. vill endån tacka alla för visat intresse, mvh.