Vickis skrev:
Har en Volvo V70 2,4T årsmodell 2002 som muttrarna närmast kupén och på sidorna på det stora plastskyddet som skyddar motorn underifrån lossnade på,
Körde hem bilen som lät ungefär som att man körde på bara fälgarna, hade bara 1 km hem tack och lov.
Jag hissade upp bilen och ser att det inte går att sätta tillbaka, den var sprucken och för trasig och de 2 muttrar den fortfarande satt fast i var runddragna så jag fick klippa bort så mycket jag kunde.
Jag är tjejen som växte upp med pappa i hans garage och bilverkstad på 80-90 talet och jag gör det jag kan på min gamla Volvo men nu behöver jag expertråd av er.
Hur viktig är skyddsplasten, kan jag köra med bilen öht utan skyddet?
Det är det stora skyddet under hela motorn som jag pratar om.
Läser jag rätt härinne ser det ut som att det ev kan påverka kyleffekten, oljetemp.
Hur långt vågar jag köra utan skyddet och vad mer kan hända om jag t.ex kör de 2 mil jag har till jobbet?