BMW X1 2011 18d startar inte

NiklasRosenberg
20 februari · 1 Inlägg

Hej,
Jag skriver här i hopp om någon vänlig själ som kanske har några tips om varför min bmw inte startar.
Stoppar in nyckeln. Trycker på knappen och då låter den lite men vill inte gå igång.
Har hänt några gånger innan men då har den startat efter ett tag och utan några problem som helst. Vissa dagar startar den som vanlig.
Nu står den och vill ej igång. Kör i allmänhet bara korta sträckor. Partikelfiltret är inte bytt under min tid jag har ägt den. Köpt när den gått ca 13 000 mil. Har gått 25 500 nu. Kan detta vara ett problem? Eller är det någon som kanske har varit med om något liknande?

torsen
21 februari · 7 285 Inlägg

Går motorn runt eller klickar det bara i startmotorn?

Utmarks-Loke
22 februari · 5 882 Inlägg

Omöjligt att säga utan att höra hur det låter när du försöker starta. Mest sannolikt är batteriet tomt och orkar inte dra runt motorn, det är vanligt med bilar som inte körs mycket. Och sluta köra korta sträckor med bilen, inga motorer mår bra av det men den motorn är extra känslig. Speciellt om du kör BMW:s rekommenderade longlife-service också. Måste du tvunget åka korta sträckor bör du byta till en bensinbil istället.

Hyundai123
5 mars · 1 Inlägg

NiklasRosenberg skrev:
Hej,
Jag skriver här i hopp om någon vänlig själ som kanske har några tips om varför min bmw inte startar.
Stoppar in nyckeln. Trycker på knappen och då låter den lite men vill inte gå igång.
Har hänt några gånger innan men då har den startat efter ett tag och utan några problem som helst. Vissa dagar startar den som vanlig.
Nu står den och vill ej igång. Kör i allmänhet bara korta sträckor. Partikelfiltret är inte bytt under min tid jag har ägt den. Köpt när den gått ca 13 000 mil. Har gått 25 500 nu. Kan detta vara ett problem? Eller är det någon som kanske har varit med om något liknande?

Hej
Är nyfiken på om du fick ordning på din bil jag har precis samma fel på likadan bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang