3078
Sök

Kinadieselvärmare. installation & felsökning.

504 Inlägg
28 maj 2023
#61
kanon. tack för ditt svar
jag beställer en o återkommer om jag stöter på patrul

2 Inlägg
11 januari
#62
Någon som har en svensk manual till vevor 2 kw värmare med tre knapps kontroll ?
Har en uppmonterad i garaget, men kommer inte in i alla menyer

1 304 Inlägg
12 januari
#63
Kör med vevor monterad i reservhjulsbaljan på min bruksbil. Fungerar perfekt nu på vinter attfåvarnt i bilen innan man ska åka till jobbet!


2 Inlägg
12 januari
#64
Hybrid_ skrev:
Och där slog den av sig... Tror att RPM på fläkt och dieselpumpens hastighet inte "pratar med varann..." när man varit inne och pillat själv med dessa inställningar. Gissar på ett skydd mot överhettning. Startar igen... Den startar återigen fint och låter som ett jetplan. Nu Kölar den värre än en D24 med uppställd pump... En redig sotkvast. Hm. Cirka 5 minuter efter start brukar avgaser vara osynliga...

Fel nummer ett då: Tanken har skrynklat ihop sig. Tanklocket är förvisso 2-delat men när jag släppte på det lite så blev det ett långdraget pysande... Ska göra en fabriksåterställning.

Hur gör man en fabriksåterställning ?

Forummoderator
17 996 Inlägg
12 januari
Trådstartare
#65
Birgers skrev:
Hybrid_ skrev:
Och där slog den av sig... Tror att RPM på fläkt och dieselpumpens hastighet inte "pratar med varann..." när man varit inne och pillat själv med dessa inställningar. Gissar på ett skydd mot överhettning. Startar igen... Den startar återigen fint och låter som ett jetplan. Nu Kölar den värre än en D24 med uppställd pump... En redig sotkvast. Hm. Cirka 5 minuter efter start brukar avgaser vara osynliga...

Fel nummer ett då: Tanken har skrynklat ihop sig. Tanklocket är förvisso 2-delat men när jag släppte på det lite så blev det ett långdraget pysande... Ska göra en fabriksåterställning.

Hur gör man en fabriksåterställning ?

https://www.youtube.com/watch?v=aOaZjbz8pQM

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

9 Inlägg
18 mars
#66
Jag har en ny kinavärmare 2kw och har ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med.
Installerad och klar. Pumpade fram diesel inför första start med hjälp av de två pilknapparna. Men.. Det knackade och hördes tydligt att pumpen gick nån minut, sen tystnade pumpen. Nu får jag den inte att låta/gå längre. Bränslet har passerat bränslefiltret som sitter precis innan pumpen, sen är slangen inbyggd, så jag vet inte hur långt fram det finns bränsle.
Pumpen verkar iaf inte gå varken när jag försöker köra den manuellt eller starta värmaren.
Nån som har några tips?

https://www1.garaget.org/gallery/images/249/248798/248798-ca68ab511d2c5d2894b5fb6f2fc3a46a.jpg

Forummoderator
17 996 Inlägg
18 mars
Trådstartare
#67
Så du primear med pumpen? Diesel ska rinna ut där slangen (som du lossar) går in i värmaren. Är något inte ok kommer värmaren att lämna en felkod. Observera att den är mycket känslig för ett dåligt batteri!!! Hade problem med detta förra året då den inte ville något alls. Batterisymbol i display ska lysa. Inte blinka!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

228 Inlägg
18 mars
#68
Hur vågar ni installera Kinamek som både ska vara anslutet till bränsle och bränna det utan uppsikt, i dyra (antar jag) bilar och t.o.m. båtar och hus?
yikes

Och jag som tycker man ser att folk brukar vara så väldans försiktiga här i övrigt med hur problem ska fixas och saker bytas lol
Senast redigerat av Hemmamek (18 mars )

9 Inlägg
19 mars
#69
Tack Hybrid
Jag har provat att köra pumpen manuellt med bilens motor på. Då visade displayen 14v, och då borde den ju vara nöjd.
Vet du om pumpen är en vanlig 12v pump för likström, eller om den får andra signaler och frekvenser från värmaren när den ska gå?
Som det är nu pumpar inte soppapumpen varken vid manuell pumpning med pilknapparna eller om man slår på värmen.

* Voff voff *
10 582 Inlägg
19 mars
#70
Hemmamek skrev:
Hur vågar ni installera Kinamek som både ska vara anslutet till bränsle och bränna det utan uppsikt, i dyra (antar jag) bilar och t.o.m. båtar och hus?
yikes

Och jag som tycker man ser att folk brukar vara så väldans försiktiga här i övrigt med hur problem ska fixas och saker bytas lol

Du laddar inte din telefon medan du sover va?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Forummoderator
17 996 Inlägg
19 mars
Trådstartare
#71
glasogonorm skrev:
Tack Hybrid
Jag har provat att köra pumpen manuellt med bilens motor på. Då visade displayen 14v, och då borde den ju vara nöjd.
Vet du om pumpen är en vanlig 12v pump för likström, eller om den får andra signaler och frekvenser från värmaren när den ska gå?
Som det är nu pumpar inte soppapumpen varken vid manuell pumpning med pilknapparna eller om man slår på värmen.

Pumpen går med 12v pulser. När jag jobbade med att installera bensin/dieselvärmare så byggde jag en "primerpryl". Ett 12V batteri till en skruvdragare och ett vanligt blinkersrelä kopplat via en knapp. Eftersom relät tickar på fort med den lilla belastningen så pumpade den fram fort. Pumpen är okänslig för växling av +/- då den alltid pumpar åt samma håll.

Har du provat en factory reset?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

9 Inlägg
19 mars
#72
Hej
Jag har inte provat factory reset. Har du nån intruktion/länk att dela med dig av?

Forummoderator
17 996 Inlägg
20 mars
Trådstartare
#73
glasogonorm skrev:
Hej
Jag har inte provat factory reset. Har du nån intruktion/länk att dela med dig av?

1688. om du har den typen av display?
https://www.youtube.com/watch?v=aOaZjbz8pQM

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

9 Inlägg
20 mars
#74
Det visade sig att själva pumpen pajat.
Fick låna en annan och den funkar.
Tack för hjälp och engagemag.


Sök