Jodå! Händer grejer hela tiden.
Köpt mig ett barnfind, en första årsmodells omega 3000. tyvärr med den svettigaste motorn, (150hk) Men annars rätt okej, kul med svart bil!
Köpt en till Monza, 3.0E original bil, skönt att slippa kladda med förgasare och sånt skit. komplett och körbar, men lite rostig härochvar, har brukat den lite i sommar! skönt med dragkrok
Tanken var helt körd, så fick renovera upp en annan tank och ersätta den.
min andra monza jobbas det vidare på. Monterat coilovers runtom, en komplett omega 3000 framvagn, med egenbyggda topplagringar fick jag dit med
bromsoken bak var kassa, så svarvade till orginal skivan så omega oken passade, skönt med delar som går att få tag i!
Länkarmarna är breddade, och håller nu på med att bygga förlängda styrleder!
Mitt mål med denna bilen var att kunna ligga och pressa varv efter varv, så allting blir överdimensionerat.
fick dit det största oljekylet jag kunde få tag på, samt ett aluminum volvo smalkyl ifrån J-spec. kommer även tillkomma ett servokyl, också modell stort
plockade även bort batterihållaren, och rostlagade undertill, ha överseende, spackel är skitsvårt
tycker stuket börjar komma till sig nu, Saab 17 tummarna får dock ryka
Har fyndat lite på skroten med, Kom in en bmw x5 4,6 med som jag plockade motorn ifrån, svårt att säga nej till 350hk för 2000kr
Detta är alltså en M62tub46, kom enbart i bmw x5 samt alpina modeller, Vad jag ska med den till vet jag inte.. bra att ha antar jag?
Köpt mig en brukis också. Är man som jag har man notiser på blocket när det dyker upp en ny Omega till salu (såklart
)
Denna dök upp till salu i trelleborg, 8000kr, ingen annons bild. Skrev med en gång och fick hans nummer, (förövrigt samma gubbe som ägde den svarta omega 3000) Super trevlig och hygglig, han skickade över några bilder och jag skickade en handpenning, åkte ner någon månad senare och hämtade hem den.
Vad är det för något då? Jo. en Opel Omega 2.6 sport. vilket innebär schyssta skålade stolar, 17 tums aluminum fälgar, lamelldiff, och ett schysst emblem där det står "sport"
bilen har ju såklart problem, Misständning på cylinder 1-3-5, en baggis tänkte jag. ny tändkasset, nya stift så är man i hamn, riktigt så var inte fallet. så felsökningen fortsätter! Letar efter en 3.2 motor sålänge. Faktiskt en av dom enda bilarna jag köpt som vart både besiktad och skattad