jaka54 skrev:
Den här bilen tog jag hem från Tyskland 2011, då hade den gått ca 9500 mil, Idag ca 10400 mil.
Bara några månader efter jag fått hem bilen fick jag ett meddelande från VAG att mina tändspolar skulle bytas på garanti. Tydligen var det något VAG gjorde på alla bilar , även min som importerats från Tyskland. Om VAG samtidigt bytte tändstift ...Det tror jag inte. Sedan dess har inte tändhattarna varit borta från stiften.
Bilen har sedan jag tog hem den 2011 gått hur bra som helst och den har bara körts på sommaren, det var först nu, första Maj när jag ställde på den som motorn direkt började konstra. Motorn "tvekar"/misständer/hackar när man accelererar men inte när man står still med bilen och bara gasar , då svarar motorn och varvar hur bra som helst utan att misstända.
Det är separata tändspolar!
Bilen är fulltankad!
Ny olja påfylld varje höst vid avställning även om bilen bara gått några hundra mil.
Visserligen sa bilmecken att kamkjedjan var lite slak (det hördes, och jag vet att Audi hade problem med dåliga/slitna kamkjedjor, speciellt när folk inte bytte olja i tid) men han menade att det inte skulle vara orsak till att motorn plötsligt skulle misstända.
Lutar också åt tändspolarna men jag byter först tändstiften så hör jag av mig hur det har gått.