S60 prefacelift lyktor på facelift bil?

Deuxez
tisdag 13:42 · 43 Inlägg

Har såklart lyckats köra på ett rådjur med min S60 AWD ifrån 2007 under helgen så vänstra strålkastaren blev söndersmullen. Plasten har pajjat och mest troligen varenda fäste på lyktan då den gått in emot motorutrymmet, dock så verkar alla ställmotorer samt lampor fungera fin fint frf. Har letat både online och på skrotar i närheten efter en ny strålkastare och har hittat ganska många. PROBLEMET är att alla jag hittills hittat som just är för facelift ENBART är för halogen bilar, och såklart har min bi-xenon. Autodoc har enbart till halogen, vparts har enbart till halogen, FB marketplace har nästintill inga i närheten av mig, likadant på blocket..

DOCK så har jag hittat flertal prefacelift xenon lyktor både online och på skrotar nära mig. Då undrar jag hur mycket arbete det skulle krävas för att sätta prefacelift strålkastare på en facelift bil? Vet att kontakter och sånt ej kommer passa, men hur mycket klippa och klistra kan det bli? Finns det elschema ifrån någon annan som försökt kanske? Vet att det är hyffsat lätt att göra tvärt om, alltså facelift strålkastare på prefacelift, då tycker jag att det inte borde bli svårar åt andra hållet?

Som ett plus i kanten så har jag även efterkontroll på bilen pga lysande blinkers efter en poliskontroll ungefär 2 veckor sen, vilket betyder att jag MÅSTE ha gjort en efterkontroll innan nästa fredag. Tyvärr tror jag inte besiktningsgubben kommer gilla om man rullar in med en trasig strålkastare. Så det är ungefär lite lagomt bråttom att fixa en ny.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
tisdag 13:50 · 13 824 Inlägg

inte samma kontakt om jag inte minns fel.. har bara bytt på från prefacelift till facelift och utan xenon då har kontakten skiljt

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang