1965
Sök

Veteranbilar klassade som skrot av Västra Götalands Länstyrelse

839 Inlägg
7 juni
#21
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas

Fri fart för ett fritt folk!
13 963 Inlägg
7 juni
#22
Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas
problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar

Kör fort så hinner inget hända...

839 Inlägg
7 juni
#23
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas
problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar
Problemet är att importörer tar in bilar som skrot för att slippa betala import avgifternA för körbara fordon
Hade dom inte satt det i system skulle det inte vara några problem
Dom har satt käppar i sitt egna framhjul och nu när dom kör på näsan skyller dom på någon annan
Girighet lönsr sig inte
Så länge mupper försöker smita undan skatter drar staten åt öglan
Pressa skrotet så upphör det
På samma vis som en del poliser i andra länder skrotar fordon som varit i street race eller knark handel så skrotas skattefiffel
Seriösa drabbas tyvärr och det kan gammel bil entusiasterna tacka dom här som skor sig på entusiasternas önskan att köpa gammel bil

7 353 Inlägg
8 juni
#24
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas
problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar
Dem vill TVINGA på oss elbilar,,  att hålla på med gamla bilar räknas som fult av byråkrater, och en viss sekt wink


Fri fart för ett fritt folk!
13 963 Inlägg
8 juni
#25
Muskelbil skrev:
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas
problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar
Problemet är att importörer tar in bilar som skrot för att slippa betala import avgifternA för körbara fordon
Hade dom inte satt det i system skulle det inte vara några problem
Dom har satt käppar i sitt egna framhjul och nu när dom kör på näsan skyller dom på någon annan
Girighet lönsr sig inte
Så länge mupper försöker smita undan skatter drar staten åt öglan
Pressa skrotet så upphör det
På samma vis som en del poliser i andra länder skrotar fordon som varit i street race eller knark handel så skrotas skattefiffel
Seriösa drabbas tyvärr och det kan gammel bil entusiasterna tacka dom här som skor sig på entusiasternas önskan att köpa gammel bil
Nej nej nej. Det är inte vad det handlar om.
Detta handlar om renoveringsobjekt   
Bilarna tas in som bilar och länsstyrelsen beslutar om att bilen inte är en bil utan miljöfarligt avfall.  Tyvärr har  staten städat duktigt i Google sökningara försökt begravt dom bakom en massa strunt när man googlar.  Men det var några usa bilar som nekats som ett exempel   förvisso helt klart renoveringsobjekt.  Men. Inte skrot och togs inte in som skrot. Utan som vanliga bilar i renoverings skick.    Mängder med nya delar var med till bilarna.   Och. Tullverket hade inget att tillägga vad bilarna importerades som sådant men dom skickade det vidare till länsstyrelsen för att bilarna var i väldigt gt dåligt skick enligt dom så dom misstänkte att det kunde röra sig om olaglig import av farligtavfall.       Bilar som  dessutom kostat en hel del pengar. Och för en bilintresserad inte alls skrot utan en renoveringsbar bil

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
13 963 Inlägg
8 juni
#26
Muskelbil skrev:
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas
problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar
Problemet är att importörer tar in bilar som skrot för att slippa betala import avgifternA för körbara fordon
Hade dom inte satt det i system skulle det inte vara några problem
Dom har satt käppar i sitt egna framhjul och nu när dom kör på näsan skyller dom på någon annan
Girighet lönsr sig inte
Så länge mupper försöker smita undan skatter drar staten åt öglan
Pressa skrotet så upphör det
På samma vis som en del poliser i andra länder skrotar fordon som varit i street race eller knark handel så skrotas skattefiffel
Seriösa drabbas tyvärr och det kan gammel bil entusiasterna tacka dom här som skor sig på entusiasternas önskan att köpa gammel bil
Nej nej nej. Det är inte vad det handlar om.
Detta handlar om renoveringsobjekt   
Bilarna tas in som bilar och länsstyrelsen beslutar om att bilen inte är en bil utan miljöfarligt avfall.  Tyvärr har  staten städat duktigt i Google sökningara försökt begravt dom bakom en massa strunt när man googlar.  Men det var några usa bilar som nekats som ett exempel   förvisso helt klart renoveringsobjekt.  Men. Inte skrot och togs inte in som skrot. Utan som vanliga bilar i renoverings skick.    Mängder med nya delar var med till bilarna.   Och. Tullverket hade inget att tillägga vad bilarna importerades som sådant men dom skickade det vidare till länsstyrelsen för att bilarna var i väldigt gt dåligt skick enligt dom så dom misstänkte att det kunde röra sig om olaglig import av farligtavfall.       Bilar som  dessutom kostat en hel del pengar. Och för en bilintresserad inte alls skrot utan en renoveringsbar bil




Lyckades tillslut hitta en artikel om ett fordon som dom nekar inträde till Sverige  pga det klassas som farligt avfall

https://www.expressen.se/kvallsposten/d … NH-Q%3D%3D

Kör fort så hinner inget hända...

839 Inlägg
8 juni
#27
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas
problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar
Problemet är att importörer tar in bilar som skrot för att slippa betala import avgifternA för körbara fordon
Hade dom inte satt det i system skulle det inte vara några problem
Dom har satt käppar i sitt egna framhjul och nu när dom kör på näsan skyller dom på någon annan
Girighet lönsr sig inte
Så länge mupper försöker smita undan skatter drar staten åt öglan
Pressa skrotet så upphör det
På samma vis som en del poliser i andra länder skrotar fordon som varit i street race eller knark handel så skrotas skattefiffel
Seriösa drabbas tyvärr och det kan gammel bil entusiasterna tacka dom här som skor sig på entusiasternas önskan att köpa gammel bil
Nej nej nej. Det är inte vad det handlar om.
Detta handlar om renoveringsobjekt   
Bilarna tas in som bilar och länsstyrelsen beslutar om att bilen inte är en bil utan miljöfarligt avfall.  Tyvärr har  staten städat duktigt i Google sökningara försökt begravt dom bakom en massa strunt när man googlar.  Men det var några usa bilar som nekats som ett exempel   förvisso helt klart renoveringsobjekt.  Men. Inte skrot och togs inte in som skrot. Utan som vanliga bilar i renoverings skick.    Mängder med nya delar var med till bilarna.   Och. Tullverket hade inget att tillägga vad bilarna importerades som sådant men dom skickade det vidare till länsstyrelsen för att bilarna var i väldigt gt dåligt skick enligt dom så dom misstänkte att det kunde röra sig om olaglig import av farligtavfall.       Bilar som  dessutom kostat en hel del pengar. Och för en bilintresserad inte alls skrot utan en renoveringsbar bil
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
Growe skrev:

problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar
Problemet är att importörer tar in bilar som skrot för att slippa betala import avgifternA för körbara fordon
Hade dom inte satt det i system skulle det inte vara några problem
Dom har satt käppar i sitt egna framhjul och nu när dom kör på näsan skyller dom på någon annan
Girighet lönsr sig inte
Så länge mupper försöker smita undan skatter drar staten åt öglan
Pressa skrotet så upphör det
På samma vis som en del poliser i andra länder skrotar fordon som varit i street race eller knark handel så skrotas skattefiffel
Seriösa drabbas tyvärr och det kan gammel bil entusiasterna tacka dom här som skor sig på entusiasternas önskan att köpa gammel bil
Nej nej nej. Det är inte vad det handlar om.
Detta handlar om renoveringsobjekt   
Bilarna tas in som bilar och länsstyrelsen beslutar om att bilen inte är en bil utan miljöfarligt avfall.  Tyvärr har  staten städat duktigt i Google sökningara försökt begravt dom bakom en massa strunt när man googlar.  Men det var några usa bilar som nekats som ett exempel   förvisso helt klart renoveringsobjekt.  Men. Inte skrot och togs inte in som skrot. Utan som vanliga bilar i renoverings skick.    Mängder med nya delar var med till bilarna.   Och. Tullverket hade inget att tillägga vad bilarna importerades som sådant men dom skickade det vidare till länsstyrelsen för att bilarna var i väldigt gt dåligt skick enligt dom så dom misstänkte att det kunde röra sig om olaglig import av farligtavfall.       Bilar som  dessutom kostat en hel del pengar. Och för en bilintresserad inte alls skrot utan en renoveringsbar bil




Lyckades tillslut hitta en artikel om ett fordon som dom nekar inträde till Sverige  pga det klassas som farligt avfall

https://www.expressen.se/kvallsposten/d … NH-Q%3D%3D
Staten städat i Google
Kokar du din nedicin eller har du slutat ta den?
Hur mycket folie går det åt till en hatt???

Bilarna är miljö farligt avfall och ska pressas
Det har inte med deras ekonomiska värde att göra
Man skrotar uran från kärnkraften och det är också dyrt

Bilarna är inte intagna som bilar för att slippa importavgifter
Gör handlarna som vill tjäna pengar på snor ungar som hoppar på biltak knäcker ramen och spelar hög musik i vägen för oss andra som försöker förflytta oss på vägen import på rätt vis är det inte något problem

Jag vet bara en partiledare som ofta syns åka i olika USA pråmar och har ett eget intresse av dom Bilarna och mängder med ledamöter politiker i samma parti som hon som åker USAbil o HD o veteranbilar
Vi ska inte skriva om politik men det nämndes rösta rätt i tråden

228 Inlägg
8 juni
#28
MrCrankyface skrev:
Nu vet jag inte om det är så i detta fallet, varken sett bevis för eller emot, men ska tydligen vara relativt vanligt att man importerar dessa bilar som "järnskrot" för att på så sätt slippa en del importregler och moms.
Man kan iaf tänka sig att någon tröttnat på det beteendet och väljer att statuera exempel.

Men om importören har alla sina papper i ordning så är det helt sinnessjukt..
Kan inte låta bli att bli riktigt förbannad på citatet på tv4's sida ...
"Vi tycker att skicket visar på att det inte är veteranbilar, säger Ann Dahlberg, länsjurist Västra Götaland."

Det finns för fan bilar som rullar i sverige i betydligt sämre skick, och dessa har dessutom gått igenom våra besiktningsorgan .. roll
Om de är importerade som skrot så kan väl inte myndigheterna komma och klaga på att "skrotet" är skrot sen...

228 Inlägg
8 juni
#29
Muskelbil skrev:
*Blandat stövelslickande*
Skulle herrn villja ha något att dricka till? Eller nöjer sig herrn med stöveln?

839 Inlägg
8 juni
#30
Hemmamek skrev:
Muskelbil skrev:
*Blandat stövelslickande*
Skulle herrn villja ha något att dricka till? Eller nöjer sig herrn med stöveln?
Jag förstår inte vad du menar eller svarar på.
Men jag anar att det är du som dricker något

Fri fart för ett fritt folk!
13 963 Inlägg
27 augusti
#31
Muskelbil skrev:
Hemmamek skrev:
Muskelbil skrev:
*Blandat stövelslickande*
Skulle herrn villja ha något att dricka till? Eller nöjer sig herrn med stöveln?
Jag förstår inte vad du menar eller svarar på.
Men jag anar att det är du som dricker något
grejen är att dessa bilar är till 100% intagna som bilar har funnits massor av artiklar som inte går att hitta längre..
med bilder på bilarna ägaren förklarar vad som hänt..   
dom är inte intagna som skrot utan som bilar. 
att importera skrot är olagligt och det får man inte göra. 
och det är just det som är problemet   ägaren säger att dessa är bilar och ska renoveras till att bli bilar
länsstyrelsen klassar det som skrot. 

det har funnits massor av information om detta men när jag sökte fanns det noll och inget att hitta mer än aftonbladet artikeln. 

vet att några av bilarna t.om hade helt ny renoverade chassin och hjulupphängningar  alltså allt var i nyskick och renoverat och endå klassas det som avfall/skrot


här hittade jag ett tv4 inslag..    och ganska tydligt så ser man att det är renoveringsobjekt inget snack om saken.. men samtidigt långt ifrån skrot
https://www.tv4.se/artikel/45ygwxpt85pQ … iker-ifran

Kör fort så hinner inget hända...

839 Inlägg
27 augusti
#32
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
Hemmamek skrev:

Skulle herrn villja ha något att dricka till? Eller nöjer sig herrn med stöveln?
Jag förstår inte vad du menar eller svarar på.
Men jag anar att det är du som dricker något
grejen är att dessa bilar är till 100% intagna som bilar har funnits massor av artiklar som inte går att hitta längre..
med bilder på bilarna ägaren förklarar vad som hänt..   
dom är inte intagna som skrot utan som bilar. 
att importera skrot är olagligt och det får man inte göra. 
och det är just det som är problemet   ägaren säger att dessa är bilar och ska renoveras till att bli bilar
länsstyrelsen klassar det som skrot. 

det har funnits massor av information om detta men när jag sökte fanns det noll och inget att hitta mer än aftonbladet artikeln. 

vet att några av bilarna t.om hade helt ny renoverade chassin och hjulupphängningar  alltså allt var i nyskick och renoverat och endå klassas det som avfall/skrot


här hittade jag ett tv4 inslag..    och ganska tydligt så ser man att det är renoveringsobjekt inget snack om saken.. men samtidigt långt ifrån skrot
https://www.tv4.se/artikel/45ygwxpt85pQ … iker-ifran
Bilarna upp fyller inte kraven
Dom är miljö farligt avfall
Det har inte med värdet att göra
Allt går att renovera och kosta på men det är en helt annan sak
Jag kan kalla min bil en helikopter men den fortfarande en bil enligt transportstyrelsen

3 350 Inlägg
27 augusti
#33
Vilken tid vi lever i. Låt folks "skrotbilar" vara. Tvinga folk skrota sitt skrot är galet. Bättre komma med regler att tex vätskor skall tömmas när dom stått x antal år.
Om det nu handlar om miljö..


Fri fart för ett fritt folk!
13 963 Inlägg
27 augusti
#34
Muskelbil skrev:
Growe skrev:
Muskelbil skrev:

Jag förstår inte vad du menar eller svarar på.
Men jag anar att det är du som dricker något
grejen är att dessa bilar är till 100% intagna som bilar har funnits massor av artiklar som inte går att hitta längre..
med bilder på bilarna ägaren förklarar vad som hänt..   
dom är inte intagna som skrot utan som bilar. 
att importera skrot är olagligt och det får man inte göra. 
och det är just det som är problemet   ägaren säger att dessa är bilar och ska renoveras till att bli bilar
länsstyrelsen klassar det som skrot. 

det har funnits massor av information om detta men när jag sökte fanns det noll och inget att hitta mer än aftonbladet artikeln. 

vet att några av bilarna t.om hade helt ny renoverade chassin och hjulupphängningar  alltså allt var i nyskick och renoverat och endå klassas det som avfall/skrot


här hittade jag ett tv4 inslag..    och ganska tydligt så ser man att det är renoveringsobjekt inget snack om saken.. men samtidigt långt ifrån skrot
https://www.tv4.se/artikel/45ygwxpt85pQ … iker-ifran
Bilarna upp fyller inte kraven
Dom är miljö farligt avfall
Det har inte med värdet att göra
Allt går att renovera och kosta på men det är en helt annan sak
Jag kan kalla min bil en helikopter men den fortfarande en bil enligt transportstyrelsen
du har verkligen ingen aning om vad det handlar om..  det har inget med att bilen skulle vara farligt avfall  utan att dom gör bedömningen att det inte är en bil. inte vad bilen innehåller eller inte.

Kör fort så hinner inget hända...

2 335 Inlägg
27 augusti
#35
Low skrev:
Om det nu handlar om miljö..
... Men det gör det ju inte, det är ju bara en bortförklaring dom gömmer sig bakom... Det har ju alla makter visat X antal gånger.
Personen som tog beslutet om dessa bilar har säkerligen aldrig ens hållit i ett spärrskaft, och ringer elektriker för att byta glödlampa....


Fri fart för ett fritt folk!
13 963 Inlägg
27 augusti
#36
att dom klassas som farlig avfall har inget med att det skulle vara något farligare än någon annan bil..

det är olagligt att transportera skräp..   allt blir farligtavfall så fort det ska lämna ett land.   
så det är bara en märkning grejerna får..   dom klassar det som skrot utifrån deras tycke och smak. och har inget med någon miljöaspekt att göra igentligen.. 

en bil med helt ordninggjord ram med rubbet nytt/renoverat räknas som miljöfarligt avfall för att någon bestämt sig för att det inte är en bil utan skräp som är importerat som aldrig är gjort för att göras i ordning..

Kör fort så hinner inget hända...

839 Inlägg
27 augusti
#37
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
Growe skrev:

grejen är att dessa bilar är till 100% intagna som bilar har funnits massor av artiklar som inte går att hitta längre..
med bilder på bilarna ägaren förklarar vad som hänt..   
dom är inte intagna som skrot utan som bilar. 
att importera skrot är olagligt och det får man inte göra. 
och det är just det som är problemet   ägaren säger att dessa är bilar och ska renoveras till att bli bilar
länsstyrelsen klassar det som skrot. 

det har funnits massor av information om detta men när jag sökte fanns det noll och inget att hitta mer än aftonbladet artikeln. 

vet att några av bilarna t.om hade helt ny renoverade chassin och hjulupphängningar  alltså allt var i nyskick och renoverat och endå klassas det som avfall/skrot


här hittade jag ett tv4 inslag..    och ganska tydligt så ser man att det är renoveringsobjekt inget snack om saken.. men samtidigt långt ifrån skrot
https://www.tv4.se/artikel/45ygwxpt85pQ … iker-ifran
Bilarna upp fyller inte kraven
Dom är miljö farligt avfall
Det har inte med värdet att göra
Allt går att renovera och kosta på men det är en helt annan sak
Jag kan kalla min bil en helikopter men den fortfarande en bil enligt transportstyrelsen
du har verkligen ingen aning om vad det handlar om..  det har inget med att bilen skulle vara farligt avfall  utan att dom gör bedömningen att det inte är en bil. inte vad bilen innehåller eller inte.
Du har verkligen ingen aning om vad det handlar om

* Voff voff *
10 409 Inlägg
27 augusti
#38
Muskelbil skrev:
Growe skrev:
Muskelbil skrev:

Jag förstår inte vad du menar eller svarar på.
Men jag anar att det är du som dricker något
grejen är att dessa bilar är till 100% intagna som bilar har funnits massor av artiklar som inte går att hitta längre..
med bilder på bilarna ägaren förklarar vad som hänt..   
dom är inte intagna som skrot utan som bilar. 
att importera skrot är olagligt och det får man inte göra. 
och det är just det som är problemet   ägaren säger att dessa är bilar och ska renoveras till att bli bilar
länsstyrelsen klassar det som skrot. 

det har funnits massor av information om detta men när jag sökte fanns det noll och inget att hitta mer än aftonbladet artikeln. 

vet att några av bilarna t.om hade helt ny renoverade chassin och hjulupphängningar  alltså allt var i nyskick och renoverat och endå klassas det som avfall/skrot


här hittade jag ett tv4 inslag..    och ganska tydligt så ser man att det är renoveringsobjekt inget snack om saken.. men samtidigt långt ifrån skrot
https://www.tv4.se/artikel/45ygwxpt85pQ … iker-ifran
Bilarna upp fyller inte kraven
Dom är miljö farligt avfall
Det har inte med värdet att göra
Allt går att renovera och kosta på men det är en helt annan sak
Jag kan kalla min bil en helikopter men den fortfarande en bil enligt transportstyrelsen
Fast med lite sunt förnuft så inser man att en rostig Cheva (eller vad det nu kan vara) är betydligt närmare en bil än vad din bil är en helikopter. Så det resonemanget är lite skevt. Dessutom... Det finns sannolikt betydligt fler som importerar bilar för att renovera dom än vad det finns folk som okynnes-importerar skrot.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

839 Inlägg
27 augusti
#39
Brådhis skrev:
Muskelbil skrev:
Growe skrev:

grejen är att dessa bilar är till 100% intagna som bilar har funnits massor av artiklar som inte går att hitta längre..
med bilder på bilarna ägaren förklarar vad som hänt..   
dom är inte intagna som skrot utan som bilar. 
att importera skrot är olagligt och det får man inte göra. 
och det är just det som är problemet   ägaren säger att dessa är bilar och ska renoveras till att bli bilar
länsstyrelsen klassar det som skrot. 

det har funnits massor av information om detta men när jag sökte fanns det noll och inget att hitta mer än aftonbladet artikeln. 

vet att några av bilarna t.om hade helt ny renoverade chassin och hjulupphängningar  alltså allt var i nyskick och renoverat och endå klassas det som avfall/skrot


här hittade jag ett tv4 inslag..    och ganska tydligt så ser man att det är renoveringsobjekt inget snack om saken.. men samtidigt långt ifrån skrot
https://www.tv4.se/artikel/45ygwxpt85pQ … iker-ifran
Bilarna upp fyller inte kraven
Dom är miljö farligt avfall
Det har inte med värdet att göra
Allt går att renovera och kosta på men det är en helt annan sak
Jag kan kalla min bil en helikopter men den fortfarande en bil enligt transportstyrelsen
Fast med lite sunt förnuft så inser man att en rostig Cheva (eller vad det nu kan vara) är betydligt närmare en bil än vad din bil är en helikopter. Så det resonemanget är lite skevt. Dessutom... Det finns sannolikt betydligt fler som importerar bilar för att renovera dom än vad det finns folk som okynnes-importerar skrot.
Fast med lite sunt förnuft förstår den som läser min taxt att oavsett vad jag kallar min bil är det inte jag som bestämmer vad den räknas som
Sannolikhet är inte ett argument

* Voff voff *
10 409 Inlägg
27 augusti
#40
Muskelbil skrev:
Brådhis skrev:
Muskelbil skrev:

Bilarna upp fyller inte kraven
Dom är miljö farligt avfall
Det har inte med värdet att göra
Allt går att renovera och kosta på men det är en helt annan sak
Jag kan kalla min bil en helikopter men den fortfarande en bil enligt transportstyrelsen
Fast med lite sunt förnuft så inser man att en rostig Cheva (eller vad det nu kan vara) är betydligt närmare en bil än vad din bil är en helikopter. Så det resonemanget är lite skevt. Dessutom... Det finns sannolikt betydligt fler som importerar bilar för att renovera dom än vad det finns folk som okynnes-importerar skrot.
Fast med lite sunt förnuft förstår den som läser min taxt att oavsett vad jag kallar min bil är det inte jag som bestämmer vad den räknas som
Sannolikhet är inte ett argument
Fast nu sparkar du in öppna dörrar. Hela den här tråden handlar om att bilar felaktigt bedöms som skrot och vad man bör/kan/ska göra åt det. Att problemet du beskriver redan finns är uppenbart, det är därför tråden startades från början.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/


Sök