2552
Sök

Vad drar en b230E?

39 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
#1
Tjena undar lite hur mycket soppa en b230E drar i milen. Min kommer 40 mil på en ful tank. Då går den i 30km/h runt 1500varv.  Har inte all koll men detta borde vara normalt eller? Den går oroligt på tomgång och skakar i bilen men ska testa att spruta startgas i motorn och se om den drar tjuvluft

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 167 Inlägg
för 4 timmar sedan
#2
Neo_Lundell skrev:
Tjena undar lite hur mycket soppa en b230E drar i milen. Min kommer 40 mil på en ful tank. Då går den i 30km/h runt 1500varv.  Har inte all koll men detta borde vara normalt eller? Den går oroligt på tomgång och skakar i bilen men ska testa att spruta startgas i motorn och se om den drar tjuvluft
Tanka fullt, kör 25 mil och tanka fullt igen. Då vet du ju hur många liter det gått åt. Antal liter/Antalet mil=Liter per mil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

846 Inlägg
för 3 timmar sedan
#3
Neo_Lundell skrev:
Tjena undar lite hur mycket soppa en b230E drar i milen. Min kommer 40 mil på en ful tank. Då går den i 30km/h runt 1500varv.  Har inte all koll men detta borde vara normalt eller? Den går oroligt på tomgång och skakar i bilen men ska testa att spruta startgas i motorn och se om den drar tjuvluft
Är din tank 20liter Är den snål
Är din tank 70liter Är den törstig


Sök